Статті

Мережа дистанційних та мобільних консультаційних пунктів безоплатної правової допомоги: утворення, функціонування та розвиток

Деталі

Rivnenskiy MTsПротягом першого півріччя 2016 року зусиллями місцевих центрів утворено та забезпечено роботу 566 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги, та здійснено 1 334 виїзди через утворення мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян). За цей час до цих пунктів звернулося за отриманням консультацій та роз’яснень з правових питань майже 8 тис. осіб.


У Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015 – 2020 роки, затвердженою Указом Президента України від 20 травня 2015 року № 276, одним із завдань, спрямованих на забезпечення спрощення доступу громадян до безоплатної правової допомоги, визначено розширення можливості надання як первинної, так і вторинної правової допомоги у цивільних та адміністративних справах, у тому числі, й на регіональному рівні.

У зв'язку з цим підпунктом 5.5 пункту 5 Плану дій щодо реалізації положень згаданої Стратегії передбачено утворення та розвиток мережі дистанційних та мобільних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги.

Нижче пропонуємо нашим читачам ознайомитись із інформацією щодо утворення, функціонування та розвитку мережі мобільних консультаційних та дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги.


Дистанційний пункт доступу до безоплатної правової допомоги – це точка доступу до безоплатної правової допомоги, що функціонує на постійній основі за визначеним графіком в приміщенні установи, організації, закладу для громадян, які мають потребу в безоплатній правовій допомозі, але в силу різних причин (географічна віддаленість, відсутність вільного часу тощо) не мають можливості оперативно звернутися до місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Планами надання безоплатної правової допомоги на 2016 рік у відповідних регіонах, зокрема, передбачено утворення мережі дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів. Відповідно до положень про центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги місцеві центри забезпечують роботу мобільних консультаційних пунктів та розвиток мережі дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та їх функціонування на постійній основі.

3111

Мобільний пункт консультування для громадян похилого віку та інвалідів у Луцьку

Так, протягом першого півріччя 2016 року було утворено та забезпечено роботу 566 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та здійснено 1334 виїзди шляхом утворення мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян). Загальна кількість громадян, яка звернулася за отриманням консультацій та роз’яснень з правових питань під час роботи дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів, склала 7879 осіб.

Найбільшу кількість дистанційних пунктів доступу було утворено у Тернопільській (101), Одеській (58), Хмельницькій (46), Полтавській (37) та Чернівецькій (35) областях:

 граф1

граф2

Так, 196 дистанційних пунктів доступу утворено на базі обласних, районних, селищних та сільських бібліотек; 119 – в місцевих органах державної виконавчої влади (районних та міських державних адміністраціях), а також територіальних установах центральних органів виконавчої влади, зокрема управліннях праці та соціального захисту населення, Пенсійного фонду України, службах у справах дітей районних державних адміністрацій, територіальних підрозділах Державної міграційної служби тощо; 113 – в органах місцевого самоврядування (сільських, селищних, міських, районних радах); 32 – в територіальних управліннях юстиції; 21 – у громадських організаціях, у тому числі, й для людей з інвалідністю; 20 – у військових частинах та військових комісаріатах; 15 – у центрах зайнятості; 13 – у навчальних закладах (вищих та загальноосвітніх); 11 – у закладах соціального обслуговування (центрах соціально-психологічної реабілітації, територіальних центрах обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, соціальних гуртожитках для внутрішньо переміщених осіб, у будинках-інтернатах, у тому числі для громадян похилого віку та інвалідів); 8 – у закладах охорони здоров’я, зокрема у військово-медичних центрах Міністерства оборони України.

Також, дистанційні пункти доступу були утворені та діють в 11 судах та
8 установах виконання покарань (виправних колоніях).

Установи (заклади, організації) в яких утворено дистанційні пункти доступу

граф3

Одним із видів організації роботи дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги, що застосовується місцевими центрами для зручного та оперативного спілкування з клієнтами є використання Skуpe-зв’язку.

За його допомогою кожен, хто потребує безоплатної правової допомоги, може:

  • дистанційно проконсультуватися з фахівцями місцевих центрів та адвокатами, отримати інформацію про місцезнаходження відповідного центру, а також дізнатися про види послуг, які там надаються;
  • перевірити свою належність до категорії осіб, які мають право на отримання безоплатної вторинної правової допомоги;
  • дізнатися перелік документів, які необхідно подати для підтвердження належності до суб´єктів права на таку допомогу.

Дистанційний пункт консультування в Торчинській селищній бібліотеці Луцький мц

Дистанційний пункт консультування фахівцями Луцького місцевого центру з надання БВПД в Торчинській селищній бібліотеці

За час роботи дистанційних пунктів доступу за отриманням правових консультацій та роз´яснень звернулося 2 453 особи.

Найчастіше громадяни зверталися з питань їх соціального захисту, зокрема порядку отримання різного роду пільг та субсидій, пенсійного забезпечення, отримання пільг учасниками АТО, переселенцями з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції. Працівники місцевих центрів, які здійснювали прийом громадян, надавали роз´яснення, як положень законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги, так і у сферах земельного, житлово-комунального, сімейного, податкового законодавства, законодавства про працю тощо.

Особи, які зверталися за консультацією, також порушували питання щодо порядку відшкодування витрат на отримання медичної допомоги військовослужбовцям; проходження строкової служби військовозобов’язаними особами, незаконного звільнення з роботи, примусового виконання рішень судів, в тому числі, про стягнення аліментів, мобілізації та проходження строкової служби військовозобов’язаними особами.

Мобільний консультаційний пункт доступу до безоплатної правової допомоги – це точка доступу до безоплатної правової допомоги, що періодично формується як тимчасова група осіб для здійснення виїздів за визначеним графіком до географічно віддалених, важкодоступних районів, а також за місцем фактичного проживання громадян з особливими потребами та спеціалізованих установ (госпіталі, пансіонати, геріатричні установи тощо).

Такі консультаційні пункти створюються на основі вивчення потреб громад у безоплатній правовій допомозі. Вони утворюються як місцевими центрами самостійно, так і шляхом включення фахівців місцевих центрів до складу мобільних консультаційних пунктів, що створені іншими установами (наприклад, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді), органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Найбільшу кількість виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян) було здійснено Другим та Третім одеськими місцевими центрами – 89 та 54 відповідно, Другим київським місцевим центром – 51, Першим одеським місцевим центром – 47, Гайсинським та Старокостянтинівським місцевими центрами – по 42, Томашпільським місцевим центром – 38, Хмельницьким місцевим центром – 25, Краматорським місцевим центром – 24 тощо.

Кількість виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян) в розрізі місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна переглянути тут 

Найчастіше виїзні прийоми громадян здійснювались до сільських, селищних, міських, районних рад, закладів соціального обслуговування населення (соціальних гуртожитків, дитячих будинків, геріатричних будинків-інтернатів для людей похилого віку), у заклади охорони здоров´я (лікарні, санаторії), у тому числі, військові госпіталі, військові частини, громадські організації людей з інвалідністю, заклади освіти та органи державної виконавчої влади.

Крім того, під час виїздів мобільних консультаційних пунктів за місцем фактичного проживання осіб безоплатну правову допомогу мали змогу отримати одинокі непрацездатні громадяни, особи, які позбавлені можливості пересуватися, люди з обмеженими фізичними можливостями та особливими потребами, інваліди.

2

Консультування працівниками Маріупольського МЦ в "Українському товаристві сліпих"

Загальна кількість осіб, яка звернулася за отриманням консультації та роз'яснень з правових питань під час виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян) склала 5 426 чоловік.


NB! З детальною інформацією про місця та графіки роботи дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів доступу до БПД у розрізі регіонів можна ознайомитись на веб-сайтах регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Ця інформація, зазначимо, актуалізовується та доповнюється на періодичній основі. 


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook     YouTube YouTube     Google Google+  тTwitter

   
© 2012-2018 Координаційний центр з надання правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.