назад

Купуємо в інтернет-магазині: як захистити свої права споживача

490-1Як убезпечити себе, купуючи товар в інтернет-магазинах? Чи реально повернути кошти за товар, придбаний через мережу інтернет? Хто відшкодовує суму збитків, завданих під час транспортування такого товару? Студенти Вижницького коледжу прикладного мистецтва шукали відповіді на запитання щодо захисту прав споживачів.

Купівля товарів в інтернет-магазинах з кожним днем стає все популярнішою. Одяг, побутова техніка, речі щоденного вжитку та навіть продукти харчування – через мережу інтернет можна замовити все. Як же вберегти себе від недобросовісних продавців? «Купуючи товар в інтернет-магазині, варто перевірити, чи зареєстрований продавець як суб’єкт господарювання; чи не перебуває магазин у стадії ліквідації; де зареєстрована його юридична адреса. Відповідно, якщо доведеться писати претензію, у вас вже буде потрібна для цього інформація», – розповіла студентам директор Вижницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Людмила Мацюк. – Таку інформацію можна знайти на офіційному сайті Міністерства юстиції України, зробивши безкоштовний запит до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch. Варто також перевірити, чи не відкриті щодо компанії чи фізичної особи-підприємця кримінальні провадження або ж інші судові справи, пов’язані з претензіями. Таку інформацію можна знайти на сайті Судової влади України (https://court.gov.ua) в Єдиному державному реєстрі судових рішень».

490-2

Слід пам’ятати, що товар, придбаний в інтернет-магазині, можна повернути. Для цього необхідно письмово протягом 14-ти днів з дня одержання документа, який засвідчує факт здійснення покупки, попередити про свій намір продавця. У повідомленні слід зазначити, чи Ви хоче повернути товар та отримати сплачені за нього кошти, чи замінити товар на аналогічний. Продавець зобов’язаний повернути кошти не пізніше 30-ти днів з моменту отримання такого повідомлення від покупця. До моменту компенсації коштів, покупець має право не повертати товар.

490-3

Проте обмін товару можливий лише у разі, якщо:

• він не використовувався;
• збережено його товарний вигляд;
• збережено його споживчі властивості, пломби, ярлики;
• збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.
Якщо ж продавець відмовляється повертати кошти, слід написати офіційну претензію. Зазначити, що у разі незадоволення вимог Ви маєте намір звертатися до суду та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів за захистом порушених прав.

490-4

Контактна інформація! Звертайтеся по допомогу до фахівців Вижницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової за адресою: Чернівецька область, м. Вижниця, вул. Українська, 100Б, тел. (03730) 2-31-58.
Звертайтеся по допомогу до фахівців Путильського бюро правової допомоги за адресою: Чернівецька область, Путильський район, смт Путила, вул. Українська, 178. Телефон: (03738) 2-13-33.

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні, приймаються цілодобово).