назад

Старшокласники обговорювали проєкти змін до Конституції України

Обговорення змін до Конституції України в форматі світового кафе відбулося 26 лютого в Хмельницькій СЗОШ І-ІІІ ступенів № 6. Про переваги та ризики пропонованих новацій дискутували старшокласники, які поглиблено вивчають правознавство. Вони також висловлювали власне бачення, як уникнути негативних наслідків у разі ухвалення змін.

Ідея залучити учнів до аналізу можливих нововведень належить ініціативі «Активна громада Хмельницького» та її координаторці Юлії Мазур. Співорганізаторами заходу стали Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області та СЗОШ №6.

Перед початком обговорення заступниця директора школи з навчально-виховної роботи Тамара Забродська нагадала учням, як ухвалювали Конституцію в 1996 році. Про те, чому важливо розуміти, які зміни планується внести до Основного закону держави, та цікавитися думкою експертного середовища, пояснила Юлія Мазур. Юристка регіонального центру Ольга Чорна закликала молодих правників активно висловлювати власну  позицію щодо запропонованих новацій.

У форматі світового кафе учні 11 та 10 класів проаналізували три законопроєкти, якими пропонується змінити Конституцію: про внесення змін до статті 106 Конституції України (щодо закріплення повноважень Президента України утворювати незалежні регуляторні органи, Національне антикорупційне бюро України, призначати на посади та звільняти з посад директора Національного антикорупційного бюро України і директора Державного бюро розслідувань; про внесення змін до статей 76 та 77 Конституції України (щодо зменшення конституційного складу Верховної Ради України та закріплення пропорційної виборчої системи); про внесення змін до статті 81 Конституції України (щодо додаткових підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України).

Працювати над законопроєктами трьом групам школярів допомагали модераторки – координаторка ініціативі «Активна громада Хмельницького» Юлія Мазур та фахівчині регіонального центру Ольга Чорна й Оксана Банкова.

Завершили роботу презентацією спільних напрацювань: учні разом з модераторками розповідали, як вони оцінюють зміни, з якими нормами погоджуються, а які, на їхню думку, потребують детального аналізу та доопрацювання, щоб уникнути ризиків у майбутньому.