Як працюють підприємства житлово-комунальної сфери в умовах карантину роз’яснила Олена Смілянець, начальниця Новомиргородського бюро правової допомоги Кропивницького місцевого центру.
Підприємства житлово-комунальної сфери працюють у штатному режимі, оскільки надання комунальних послуг та послуги з управління багатоквартирним будинком має здійснюватися БЕЗПЕРЕРВНО, крім часу перерв на:
- проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонтів та іншими нормативно-правовими актами;
- міжопалювальний період для систем опалення виходячи з кліматичних умов згідно з нормативно-правовими актами;
- ліквідацію наслідків аварії.
Оплата споживачами житлово-комунальної послуг напряму впливає на діяльність кожного підприємства галузі у населених пунктах України та надання ними життєво необхідних послуг.
Як оплатити за спожиті послуги в умовах карантину, коли рекомендовано знаходитись вдома?
Враховуючи ситуацію, яка наразі склалася в Україні, з метою запобігання поширення коронавірусу (COVID-19), недопущення його негативного впливу на здоров’я людей, необхідно вжити усіх можливих заходів щодо здійснення споживачами онлайн платежів через особисті кабінети на сайтах підприємств-виконавців послуг, управителів багатоквартирних будинків та за допомогою інших можливих і загальнодоступних сервісів (Приват 24, Ощад 24, iPay, Portmone тощо).
З цією метою Мінрегіон пропонує підприємствам, що надають житлово-комунальні послуги:
- довести до відома споживачів за допомогою засобів телефонного зв’язку та інтернету інформацію про можливі онлайн сервіси для забезпечення оплати житлово-комунальних послуг;
- забезпечити взаємодію з АТ «Ощадбанк» для інформування громадян, що отримують пільги та субсидії у грошовій безготівковій формі, шляхом надсилання їм відповідного смс-повідомлення.
Також Мінрегіон попросив поінформувати своїх споживачів про необхідність потурбуватись про людей похилого віку і допомогти їм оплатити комунальні послуги онлайн.
Чи будуть надаватися житлово-комунальні послуги в повному обсязі? Яку відповідальність несе споживач у разі несвоєчасної оплати комунальних послуг?
Так, послуги будуть надаватися в повному обсязі. 24 березня Міністерство розвитку громад та територій України надіслало лист з рекомендаціями в усі держадміністрації щодо оплати ЖКП в умовах карантину.
Звертаємо увагу, що Законом від 17 березня 2020 року визначається, що на період дії карантину або обмежувальних заходів та протягом 30 днів з дня його відміни ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;
- припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
- примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України, під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
- примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.
Також, на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) та протягом 30 днів з дня його відміни ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- прийняття рішення про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання;
- зупинення публічним акціонерним товариством «Державний ощадний банк України» видаткових операцій за поточним рахунком внутрішньо переміщеної особи за відсутності проходження фізичної ідентифікації;
- здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування;
- нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;
- припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
- примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
- примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.
Беручи до уваги збільшення рівня правових питань та проблем, які виникають, у тому числі, через впровадження карантину система надання безоплатної правової допомоги посилює роботу своїх дистанційних сервісів надання БПД.
Як отримати правову допомогу дистанційно:
- зателефонувати на безкоштовний номер системи надання безоплатної правової допомоги 0 800-213-103;
- поставити питання в повідомленні на електронну адресу центру kropyvnytskyi@legalaid.kr.ua;
- поставити запитання в месенджер фейсбук-сторінки системи БПД https://www.facebook.com/Kropyvnytskyi.1.Centre.BVPD/;
- написати на електронну пошту найближчого місцевого центру (адреси можна дізнатися на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/ .
- скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid https://wiki.legalaid.gov.ua;
- прочитати правову консультацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid.