назад

Як повернути ліки і медтехніку в аптеку?

SuR 180614 01Згідно із законом придбання ліківце звичайний договір роздрібної купівлі-продажу. Через те, що це договір з покупцем-фізособою, крім норм Цивільного кодексу, діють ще й всі гарантії про захист прав споживачів. А такий покупець ліків вважається споживачем. За договором роздрібної купівлі-продажу покупець може діяти певним чином не тільки, коли йому продали товар неналежної якості. Але і якщо йому продали якісний товар.

Споживач може обміняти у продавця протягом 14-ти днів непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо цей товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, комплектацією.

Але існує точний Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну/поверненню, з підстав, зазначених в 9-ій статті Закону про захист прав споживачів, затверджений Кабміном. Згідно з Переліком обміну/поверненню не підлягають продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни і ряд непродовольчих товарів.

Належна якість товару, роботи або послугице властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах, та умовам договору із споживачем.

А що стосується лікарських засобів, то, згідно із законом, до них відносяться діючі речовини (субстанції), готові лікарські засоби (лікарські препарати, ліки, медикаменти), гомеопатичні засоби, засоби, які використовуються для виявлення збудників хвороб, а також боротьби зі збудниками хвороб або паразитами, лікарські косметичні засоби та лікарські домішки до харчових продуктів.

Інша справа з продажем лікарських засобів неналежної якості. Відповідно до Закону про захист прав споживачів, якщо Ви придбали продовольчі товари неналежної якості, продавець зобов’язаний замінити їх товарами належної якості або повернути сплачені гроші. Але це якщо недоліки товару вдалося виявити в межах терміну придатності. Термін придатностіце термін, визначений нормативно-правовими актами, нормативними документами, умовами договору, протягом якого, у разі дотримання відповідних умов зберігання та/або експлуатації чи споживання продукції, її якісні показники і показники безпеки повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів, нормативних документів та умовам договору.

Тобто, якщо Ви придбали ліки неналежної якості, у Вас є повне право вимагати або замінити їх ліками належної якості, або повернути Вам гроші. Причому Ви самі вибираєте варіант, а продавець на підставі закону тільки зобов’язаний діяти відповідно до Ваших вимог як покупця. За винятком хіба що випадку, коли у продавця немає відповідних ліків належної якості, щоб надати їх замість ліків неналежної якості.

Оголошення в аптеках про неможливість повернення ліків стосується тільки тих випадків, коли придбані ліки належної якості. У цьому випадку, за чинним законодавством, покупець не має права ні обміняти, ні повернути ліки.

Але такі оголошення взагалі не стосуються випадків придбання ліків неналежної якості. Зокрема, закінчився термін придатності певного лікарського засобу – тоді покупцеві зобов’язані або замінити ліки неналежної якості, або повернути гроші.

Медичне устаткування – непродовольчий товар. Тут діють правила і про обмін товару належної якості, але тільки в тому випадку, коли така медтехніка призначена для особистого, домашнього або іншого некомерційного використання.

Якщо Ви купуєте механічний пристрій для вимірювання артеріального тиску для використання в домашніх умовах, протягом чотирнадцяти днів з моменту отримання товару Ви можете обміняти цей пристрій на аналогічний, якщо перше не підійшло вам за розміром, кольором чи з інших причин не може бути використано за призначенням.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, Ви можете або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару. Або обміняти товар на аналогічний, як тільки відповідний товар надійде в продаж. А продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити Вас про це.

Вам обміняють товар належної якості, якщо Ви не використали його і зберегли його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий Вам разом з проданим товаром. Тому що при відсутності цих умов або розрахункового документа продавець може відмовити Вам у обміні товару.

Законодавче регулювання стосується тільки продажу товарів неналежної якості. Згідно з Цивільним кодексом і Законом про захист споживачів, покупець товару неналежної якості має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за вибором: пропорційно зменшити вартість товару; безоплатно усунути недоліки товару в розумний строк; відшкодувати витрати на усунення недоліків товару.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

За отриманням безоплатної правової допомоги звертайтеся до
місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги:

Конотопський місцевий центр –
41615, м. Конотоп, вул. Братів Лузанів, 43, тел. (05447) 6-23-47

Охтирський місцевий центр –
42700, м. Охтирка, вул. Перемоги, 13. тел. (05446) 4-22-23

Сумський місцевий центр –
40000, м. Суми, вул. Покровська 9/1. тел. (0542) 66-51-08; 066-771-32-61; 098-380-69-38.

Шосткинський місцевий центр –
41100, м. Шостка, вул. Горького, 4. тел. (05449) 7-30-94

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Окрім того, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги –

0-800-213-103     (Цілодобово, в межах України – безкоштовно)

Зателефонувавши за ним, Ви зможете дізнатися адреси та контакти центрів у всіх регіонах України та отримати консультацію фахівців.