Кожного дня вони в авангарді надання правової допомоги. Саме юристів Сарненського бюро громадяни зустрічають першими, переступаючи поріг установи. Люди звертаються не лише за безоплатною правовою допомогою, але й за порадою, а подекуди, навіть, просто за підтримкою. Спадщина, земельні та сімейні питання, а останнім часом просто бум звернень щодо “чорнобильських доплат” до пенсії. Наразі, саме «чорнобильські доплати» становлять левову часту від загальної статистики. Та, попри, значну кількість клієнтів кожного дня, фахівці бюро привітно зустрічають кожного та індивідуально підходять до відвідувача та його правового питання, виконуючи свою роботу виконують компетентно та професійно.
Героїні нашої історії – фахівчині Сарненського бюро правової допомоги Юлія Болкуневич та Юлія Олешкевич.
«Ці дві співробітниці Сарненського бюро правової допомоги встановили свій власний рекорд – підготувати з початку 2022 року більше 1000 позовів до суду для захисту прав своїх клієнтів. Це й абсолютний рекорд за 7 років існування Сарненського МЦ з надання БВПД, адже така кількість підготовлених позовів за рік в окремо взятому бюро – вперше за весь час створення центру», – розповіла керівниця Сарненського місцевого центру з надання БВПД Юлія Міхнова.
Така кількість звернень здебільшого зумовлена, якісно проведеною роботою щодо інформування про систему БПД та географічними особливостями району, який обслуговує Сарненське бюро. Адже, північна частина Рівненщини є територією радіоактивного забруднення, більшість населених пунктів відноситься до зони гарантованого добровільного відселення. Відтак, непрацюючі пенсіонери мають право на доплату до пенсії за проживання в зоні, згідно з статті 39 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”.
Тож, з 1000 тисячі вторинок наданих за цей рік більше 900 були саме по чорнобильським доплатам до пенсії….
Враховуючи чималі обсяги роботи, адже, інколи, з самого ранку до бюро вишиковувалась черга в 80-100 чоловік, Юлія Болкуневич та Юлія Олешкевич на чолі з очільницею Сарненського МЦ Юлією Міхновою вигадали своєрідний лайфхак.
Він полягає у тому, що цього року фахівці бюро започаткували практику “позов під ключ”. Як це працює? Потрібний клієнту процесуальний документ готується одразу на прийомі. Так, протягом години, не виходячи із бюро, людина отримує все, що їй було потрібно і може в той же день направляти позов до суду. Таким чином, в ці нелегкі часи, клієнти значно економлять витрачені на дорогу гроші та час , адже вирішують все за один візит до бюро, а не за декілька, як це було раніше.
Вдячні клієнти чи не щодня залишають поповнюють книгу відгуків Сарненського бюро.
“Щиро дякуємо спеціалістам Сарненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за чуйне ставлення до нас, усміхнені та привітні, відповідальні у своїй роботі, з якими легко у спілкуванні та отриманні правових послуг”, – висловили подяку фахівцям Сарненського бюро подружжя Мартиновичів.
Проте, як кажуть – у кожної медалі є дві сторони. В цьому випадку, мова йде про те, що більше 900 клієнтів, яким фахівці бюро допомогли збільшити пенсію, як малозабезпечені особи більше не зможуть звернутись за безоплатною вторинною правовою допомогою.
“Як не прикро, але є один “мінус” 🙂 в нашій такій злагодженій роботі. Завдяки позитивному вирішенню в суді справ про “чорнобильські доплати” клієнти починають отримувати додатково до своїх пенсій майже по 5000 грн.! І відповідно, вже не зможуть звернутися до нас повторно, у разі потреби, за отриманням безоплатної вторинної правової допомоги. Поза як, для звернення за безоплатною вторинною правової допомогою – наразі сума доходів для осіб з категорії малозабезпечених не має перевищувати 4054 грн. Але цей умовний “мінус” для нас — величезний плюс для людей, адже вони нарешті почали отримувати підвищені пенсії! Відтепер своїх “розбагатілих” клієнтів ми завжди будемо радо чекати для надання безоплатної первинної правової допомоги або просто поради чи підтримки”, – зазначає директор центру Юлія Міхнова.
Як стверджують фахівці Сарненського бюро правової допомоги -клієнтоорієнтованість була і буде основним орієнтиром у їх роботі.
Разом з тим, на здобутому рекорді фахівчині бюро зупинятись не збираються і вже розмірковують над тим, як ще можна покращити свою роботу аби працювати ще ефективніше.