Координаційний центр з надання правової допомоги провів гендерний аналіз клієнтів системи БПД за І півріччя 2023 року.
Серед клієнтів системи надання безоплатної правової допомоги 60,9% — це жінки. Найчастіше вони звертаються за консультаціями та роз’ясненнями з правових питань, у той час як чоловіки частіше потребують захисту та представництва у суді, допомоги у складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру.
З початку цього року до системи надання безоплатної правової допомоги звернулися понад 180 тис. жінок (60,9%) та понад 115 тис. чоловіків (39,1%).
Звернення по первинну правову допомогу
Жінки частіше зверталися по безоплатну первинну правову допомогу — консультаціями та роз’ясненнями з правових питань. Від них надійшло понад 165 тис. таких звернень (61,4%), у той час як від чоловіків — понад 103 тис. (38,6%).
«Чоловіки частіше зверталися по допомогу зі складенням документів правового характеру. Жінки частіше потребують консультацій, цікавляться можливістю розв’язання проблеми шляхом медіації», — розповідає начальниця відділу з питань гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству управління забезпечення доступу до правової допомоги Діана Бабаян.
Звернення по вторинну правову допомогу
Жінки також частіше зверталися по безоплатну вторинну правову допомоги допомогою. Від них надійшло понад 14,7 тис. звернень (55,4%), а від чоловіків — понад 11,9 тис. (44,6%).
«Чоловіки найбільше потребують допомогу в захисті у справах про адміністративні правопорушення та кримінальних провадженнях, а от жінки за видами отриманих послуг БВПД найчастіше потребують допомоги в складанні процесуальних документів», — говорить Діана Бабаян.