У відповідь на публікацію «Конкурс до реєстру БПД не був повністю прозорим – Комітет НААУ», що розміщена на сайті Національної асоціації адвокатів України 12.01.2018, Координаційний центр з надання правової допомоги вважає за необхідне роз’яснити наступне.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 13.11.2017 № 4300/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги» конкурсні комісії, утворені в регіонах, впродовж 18 листопада 2017 року – 23 січня 2018 року проводять конкурс з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Відповідно до Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затвердженого постановою КМУ від 28 грудня 2011 р. № 1362 (у редакції постанови КМУ від 9 серпня 2017 р. № 575) (далі – Порядок) , для участі в конкурсі адвокати повинні були:
– зареєструватися на спеціально створеній веб-сторінці, де заповнити онлайн анкету та біографічну довідку;
– зазначити адресу електронної пошти для отримання інформації у зв’язку з конкурсом та регіон, у якому адвокат проходитиме індивідуальну співбесіду з конкурсною комісією;
– завантажити посвідчені (підписані) адвокатом скановані копії: згоди на обробку персональних даних; заяви; усіх заповнених сторінок паспорта (чи іншого документа, що посвідчує особу); свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю; мотиваційного листа (у довільній формі обсягом до 500 слів).
За достовірність відомостей, що містяться у надісланих сканованих та посвідчених адвокатом копіях документів, відповідає адвокат.
Згідно з Порядком, саме наявність цих завантажених документів і повинні перевіряти уповноважені фахівці Координаційного центру. Тож у відповідь на озвучені у згаданій публікації тези, що під час роботи конкурсної комісії у м. Києві було виявлено факти, коли «документи подавали особи, які не відображені в ЄРАУ, а також ті особи, які отримали документи про право на зайняття адвокатською діяльністю від неуповноваженого органу», Координаційний центр зазначає, що не є уповноваженим перевіряти наявність чи відсутність адвоката у Єдиному реєстрі адвокатів України (далі – ЄРАУ), вимагати від адвокатів відповідні витяги із ЄРАУ тощо, як і не має права перевіряти уповноваженість або неуповноваженість органу, що видає свідоцтва про зайняття адвокатською діяльністю.
Отже наявність усіх визначених Порядком документів є підставою для передання їх відповідним конкурсним комісіям у регіонах. Конкурсні комісії, відповідно до Порядку, уповноважені перевіряти лише оригінали паспорта та свідоцтва про право зайняття адвокатською діяльністю. Комісії не уповноважені здійснювати перевірку наявності адвоката у ЄРАУ, або будь-яких інших не визначених Порядком документів. Крім того, ні Координаційний центр, ні конкурсні комісії не уповноважені перевіряти легітимність діяльності органів, які видають документи про право на зайняття адвокатською діяльністю, оригінали яких на відповідність раніше наданим копіям і перевіряють конкурсні комісії.
Координаційний центр наголошує на своїй безсторонності у будь-яких ситуаціях, що стосуються питань уповноваженоcті органів адвокатського самоврядування щодо видачі свідоцтв на зайняття адвокатською діяльністю, або дискусій, пов’язних із цим. Координаційний центр діє виключно відповідно до Порядку та наголошує на прозорості відповідної конкурсної процедури, що розроблена з урахуванням результатів всеукраїнського регіонального обговорення, учасниками якого були й представники органів адвокатського самоврядування, у тому числі Комітету з питань безоплатної правової допомоги.
Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах: