назад

Щодо процедури присвоєння кадастрового номера земельній ділянці консультують у Першому криворізькому центрі з надання БВПД

kadastrovyj nomer uchastkaОформлення спадщини на земельну ділянку, поділ, дарування чи продаж — питання з якими часто приходять до фахівців системи безоплатної правової допомоги. Фронтлайнери Першого криворізького місцевого центру з надання БВПД підготували інформацію з цього приводу. Правники консультують щодо поняття «кадастровий номер земельної ділянки», яке є одним з найважливіших під час проведення операцій, пов’язаних із землею.

Кадастровий номер земельної ділянки — це індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу її існування.

Для чого потрібен кадастровий номер?

За новими законодавчими правилами кадастровий номер присвоюється тій чи іншій земельній ділянці, щоб власник зміг подарувати, оформити спадщину, продати чи іншим способом відчужити її, продати житловий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.

Зауважте! У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої кадастровий номер не змінюється. У разі поділу чи об’єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.

Важливо знати, що для оформлення договору, який передбачає набуття права власності на земельну ділянку, житловий будинок, будівлю або споруду, земельній ділянці має бути присвоєний кадастровий номер.

Процедура присвоєння кадастрового номера земельній ділянці

Реєстрацією земельних ділянок або присвоєнням (визначенням) кадастрових номерів займається територіальне управління Держземагентства, а саме державний кадастровий реєстратор, на основі поданої заяви про визначення кадастрових номерів та квитанції про сплату послуг.

До заяви слід додати: копію державного акту, копії паспорта та ідентифікаційного номера заявника. Після цього, в місячний термін, ви отримаєте витяг із Державного земельного кадастру, який буде містити інформацію про розмір, адресу, кадастровий номер земельної ділянки та інформацію про її власника, електронний XML-файл (за потребою кадастрового реєстратора).

Крок 1. Укладення договору із землевпорядною організацією.

Якщо у Національній кадастровій системі інформація про земельну ділянку відсутня, вам необхідно замовити виготовлення технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки у землевпорядній організації.

Крок 2. Виготовлення технічної документації та її погодження.

Відповідно до укладеного з Вами договору землевпорядна­ організація зробить кадастрову зйомку меж земельної ділянки, створить тех­нічну документацію із землеустрою та цифровий обмінний XML-файл Вашої ділянки.

Крок 3. Отримання витягу з Державного земельного кадастру.

Документацію далі передають на погодження до територіального управління Держземагентства та внесення інформації про земельну ділянку до Національної кадастрової системи. Після цього, в місячний термін, ви отримаєте витяг з Державного земельного кадастру, який буде містити інформацію про розмір, адресу, кадастровий номер земельної ділянки та інформацію про її власника.

Що робити у разі відсутності кадастрового номеру земельної ділянки, що успадковується?

Увага! Право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цього права. Право власності на успадковану земельну ділянку посвідчується свідоцтвом про право на спадщину. Державний акт на право власності на земельну ділянку, що успадковується, долучається до свідоцтва про право на спадщину.

Що необхідно зробити спадкоємцю для отримання права власності на земельну ділянку?

Крок 1. Звернутися до нотаріуса з технічною документацією та кадастровим номером, присвоєним земельній ділянці.

Крок 2. Отримати у нотаріуса свідоцтво про право власності на земельну ділянку.

Крок 3. Отримати витяг з Реєстру  речових прав на нерухоме майно (інформаційну довідку) в центрі з надання адміністративних послуг або у нотаріуса.

Пам’ятайте

У разі отримання постанови нотаріуса про відмову у вчиненні нотаріальних дій слід звернутися до суду для її оскарження.

Для цього можна звернутися до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, де вам нададуть безкоштовно роз’яснення та консультацію, допоможуть із складанням скарги до суду.

Нагадуємо, що телефон та адресу найближчих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна дізнатись за телефоном гарячої телефонної лінії  0-800-213-103 (цілодобово, безкоштовно).