В рамках роботи мобільно-консультаційного пункту заступником начальника відділу правової інформації та консультацій Мелітопольського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Інною Єлісеєвою було здійснено прийом громадян на базі ЛОР-відділення Комунальної установи територіального медичного об’єднання «Багатопрофільної лікарні інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» Мелітопольської міської ради Запорізької області.
В ході прийому працівнику центру були задані різноманітні правові питання, які виникли у співробітників лікарні. Особливу зацікавленість співробітники лікувального закладу виявили стосовно порядку оформлення субсидії у 2017 році.
Фахівець Мелітопольського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги роз’яснила, що допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.
Наприклад, сім’я, у якій двоє працездатних батьків та одна дитина, проживає у Києві у квартирі площею 50 м2. Дохід родини – 7000 грн. на місяць, комунальні витрати – 2520 грн. У разі оформлення субсидії така сім’я сплачуватиме за комуналку всього 875 грн., решту – 1645 грн. – заплатить держава.
Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги. Субсидія призначається згідно “Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива».
Субсидія розраховується – окремо на опалювальний сезон і окремо на літній період – виходячи виключно з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Заборгованість з комунальних послуг при первинному зверненні за субсидією НЕ впливає на оформлення допомоги. Однак держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги.
Громадяни, які одержували субсидію протягом 2016-2017 рр., автоматично отримуватимуть її в наступному (2017-2018 рр.) опалювальному сезоні. Повторно документи необхідно подавати лише тим сім’ям, які:
- орендують помешкання;
- мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався за останній рік;
- хочуть отримати субсидію на тверде паливо.
Протягом місяця отримувачі субсидії зобов’язані повідомляти органи соціального захисту населення про наступні зміни:
- складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався;
- соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером;
- про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень;
- набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.
Як оформити субсидію?
Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.
Готові документи можна:
- самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
- самостійно подати до сільських і селищних рад;
- надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання.
- відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua)
Протягом десяти днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.
Рішення, дії чи бездіяльність соціальної установи можуть бути оскаржені до вищого органу або суду в порядку, визначеному законодавством.
Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів.
Також можна звернутись до Мелітопольського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який знаходиться за адресою:
Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Вакуленчука, 99
за телефоном: 096-523-98-55, (0619)43-00-58, (0619)43-00-59,
електронною адресою: melitopol.zaporizhya@legalaid.zp.ua“>melitopol.zaporizhya@legalaid.zp.ua або
за допомогою skype зв’язку: Мелітопольський місцевий центр з надання БВПД.