назад
04.08.22

Фахівець Полтавського бюро правової допомоги допоміг клієнту встановити справедливість на отримання належної якості стоматологічних послуг

Клієнт отримав стоматологічні послуги неналежної якості і вирішив боротися за справедливість, а разом із нею і за відшкодування збитків та моральної шкоди.  Це одна з подібних історій, яка свідчить про те, що свої права треба вміти захищати і це вдається лиш тим, хто наважується себе захистити, а не мириться із несправедливістю, вважаючи що не зможе себе відстояти.

До Полтавського бюро правової допомоги № 1 звернувся Макар Іванович , який розповів, що у нього виникла необхідність провести лікування зубів і він завітав до одного із приватних стоматологічних кабінетів. Починаючи з липня 2017 року клієнт отримував лікування та протезування зубів у цьому закладі. В подальшому йому було встановлено металокерамічний мостоподібний протез з опорами, який зламався через шість місяців після встановлення. Клієнт відчував постійний біль та дискомфорт, тому звернувся знову до фахівця, який намагався усунути дефекти протезу, проводив лікування, але якість наданих послуг була неналежною і допущені дефекти та недоліки не були усунуті. Наслідками непрофесійних дій лікаря стала втрата клієнтом двох коренів зубів та встановлення трьох імплантів, оскільки зуби були втрачені через неякісне лікування.

«Ця ситуація завдавала і значних моральних страждань у зв’язку із зубним болем, запаленням зубів. Внаслідок непрофесійних дій дантиста я вимушений був протягом трьох років терпіти больові відчуття, незручності пов`язані із болем зубів, а коли терпіти стало несила змушений був отримувати належне лікування від запальних процесів у ротовій порожнині і  повторно здійснювати протезування зубів в іншій клініці» — пояснював клієнт.

Представляти інтереси Клієнта у даній справі було доручено фахівцю Полтавського бюро правової допомоги, адвокату Артемові Пархоменку.

«Вивчивши документи, що були наявні у клієнта та стосувалися процесу його лікування, доцільним видалося збирання додаткових доказів щодо якості лікування, ініціювання вирішення питання якості надання стоматологічних послуг комісією лікарів з отриманням відповідних висновків» – розповів юрист.

В подальшому, після формування необхідної доказової бази, фахівцем було складено позовну заяву про відшкодування матеріальної та моральної шкоди, яка спрямована на розгляд місцевого суду. А оскільки клієнт був малозабезпеченим і не міг сплатити судовий збір, то було ініційовано розгляд судом питання про звільнення його від сплати судового збору через вкрай скрутне матеріальне становище. Під час судового процесу підтримано доводи, викладені у позовній заяві, надано докази та обґрунтовані контраргументи на заперечення відповідача проти позовних вимог.

Результатом розгляду справи стало задоволення судом позову чоловіка та стягнення на його користь коштів витрачених на лікування, витрат на усунення наслідків неякісного надання стоматологічних послуг, а також компенсації за моральні страждання.

«Зібраними доказами вдалося довести неналежну якість отриманих моїм клієнтом послуг, отож результат розгляду цієї справи став закономірним. В черговий раз ми змогли переконатися, що справедливість є і її варто відстоювати. Не зайвим буде і повернення сплачених грошових коштів, адже послуги та товари, отримані за свої «кровні» мають бути якісними. А ще у цій справі важливу роль зіграли та допомогли досягти позитивного результату обставини, які пересічним громадянам здавалися дрібницями.» – підсумував Артем Пархоменко.

Таким чином, завдяки діям юриста правової допомоги чоловік зміг повернути кошти, сплачені за неякісні послуги, отримав компенсацію моральної шкоди та домігся оплати усунення наслідків неякісного лікування за рахунок винної особи.

 

«Варто пам’ятати, що закон дає право обміняти або безоплатно полагодити отриманий товар неналежної якості протягом гарантійного строку або пропорційне зменшення його вартості, якщо це можливо і влаштує обидві сторони. Існує і чотирнадцятиденний строк на обмін товару належної якості чи його повернення, якщо він за якимись характеристиками не задовольнив покупця, за умови збереження розрахункового документу та упакування. Що ж до послуг, то у випадку їх отримання неналежної якості споживач теж має право на зменшення її вартості пропорційно отриманому або ж повернення сплачених ним коштів, якщо усунути недоліки є неможливим. Для вирішення цього питання необхідно звернутися до продавця чи надавача послуг. Якщо сторони самостійно не дійшли згоди  — варто звернутися за порадою до фахівців у галузі юриспруденції. Універсальної поради для будь-якої ситуації не існує, адже алгоритм дій залежить від кожної конкретної справи і обставин, що склалися.». – консультує юрист Полтавського бюро правової допомоги №1, адвокат Артем Пархоменко.

Варто нагадати що, за правовою допомогою Ви можете звернутися до Полтавського бюро правової допомоги №1 за адресою: місто Полтава, вулиця Європейська, 37/40, телефон (0532) 56-02-88, де кваліфіковані фахівці безкоштовно нададуть Вам необхідні роз’яснення та допомогу.

Також цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи правової допомоги – 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України.

Крім того, отримати правову допомогу можна дистанційно:

правові консультації також можна переглянути на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid, що розміщена за адресою www.wiki.legalaid.gov.ua.