назад
09.09.22

Шалена краса або як відшкодувати збитки у разі неякісних косметологічних послуг

XX століття стало революційним у сфері косметології. Міжнародний комітет естетики і косметології СІДЕСКО проявив ініціативу створення Міжнародного дня краси.   І 9 вересня в світі відзначається незвичайне свято – День краси. У цю дату повсюдно проводяться конкурси краси, а також організовуються обговорення питань у сфері косметології.

Спектр послуг  бьюті-послуг наразі дуже різноманітний: від манікюру до найновітніших процедур та технологій із догляду за обличчям та тілом.  Відвідуючи салони краси, ми розраховуємо зробити гарну зачіску, стильний манікюр, поліпшити стан та колір шкіри, прикрасити своє тіло. Однак, ми рідко замислюємось про те, що довіряючи працівникам такого салону свою зовнішність ми, разом з тим, довіряємо їм і своє здоров’я.  Проте трапляється так, що очікування не збігаються з реальністю та замість гарної зачіски, манікюру, процедури ми отримуємо зовсім інший зовнішній вигляд.  Як бути якщо під час отримання бьюті-процедур ми отримуємо не лише зіпсований настрій,  зовнішній вигляд, а й діагностуємо  хвороби – грибок або ураження шкіри.

Про те як  діяти, коли майстер неякісно надав послугу, завдав шкоди вашому зовнішньому вигляду або здоров’ю, як довести вину та куди звертатися розповідають фахівці Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Відносини між майстрами салонів і перукарень та споживачами послуг регулюються основними нормативно-правовими актами, зокрема законами України «Про захист прав споживачів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Правила  побутового обслуговування населення», «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів»  тощо.

Розглянемо найбільш типові приклади порушень  прав клієнтів салонів краси  та неприємних ситуації у сфері бюьюті-послуг.

Процедури для  волосся

Якщо ви прийшли в салон, щоб вас пофарбували в каштановий колір, а в результаті вийшов рудий, значить вам була надана послуга неналежної якості.  У свою чергу під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику професійну консультацію та узгодити з ним  модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо.

Якщо в салоні вам виконали якусь процедуру для волосся, наприклад кератиновое випрямлення, хімічну завивку  і  після неї волосся набуло жахливого  вигляду,  стало сухим, ламким,  то варто сказати майстру про це відразу.  Перш ніж працювати  з клієнтами, майстер повинен пройти навчання, після якого зобов’язаний добре розбиратися в тому, як подіє процедура на той чи інший тип волосся. У разі, коли  вас заздалегідь попередили про можливий сумний кінець, а ви все одно ризикнули, заплатити таки доведеться.

Увага!  Відповідно до ст. 6 Закону України “Про захист прав споживачів” виконавець зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.  Вищезазначеним законом передбачено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Послуги манікюру

Коли  в салоні вам зробили неякісний манікюр, або він  відлущився через пару днів після процедури, то ні в якому разі не залишайте ситуацію без уваги, а скажіть про це майстра і адміністратора. У більшості випадків, якщо салон дорожить своєю репутацією, вас не змусять платити за таку послугу.

У раз,  якщо ви зіткнулися з опором, то на вашій стороні та сама ст. 10, з якою вам обов’язково повинні повернути гроші. Отримати матеріальну компенсацію можна також, якщо ви проходили з манікюром пару днів, після чого з’явилися відколи або лак взагалі обліз. Якісно нанесене покриття повинне триматися не менше 10-14 днів, якщо, звичайно, ваші руки не взаємодіють більшу частину дня з водою.

Послуги  догляду за обличчям

Ви прийшли в косметичний салон, щоб зробити пару «уколів краси» і освіжити свій втомлений погляд, проте рука майстра здригнулася і  щось пішло не так. В результаті вийшов протилежний ефект і замість ясного погляду ви отримали набряки під очима.

Або ви прийшли до майстра на чистку обличчя, але  замість ідеально гладкої шкіри вона почервоніла і   неймовірно пече, а з таким виглядом вийти  з дому неможливо.

У таких випадках слід згадати чи  проводив з вами майстер попередній тест на чутливість? Чи питав про наявність алергій, переносимість тих чи інших засобів. Чи запитували вас про наявність хронічних хвороб? Майстер повинен розповісти про послугу, ефекти, протипоказання і можливі наслідки. Перш ніж проводити таку процедуру дізнайтеся чи має салон або клініка, куди ви звернулися, необхідні ліцензії, а майстер – диплом або сертифікат на право виконання відповідної процедури. Надання послуги повинно бути оформлено договором, який підписують обидві сторони.

Крім того,   при деяких   захворюванням певні  косметичні процедури   взагалі протипоказані.  І замість омріяного результату можуть навпаки завдати шкоду здоров’ю. Отже, в будь-якому випадку, якщо внаслідок б`юті послуги, завдано шкоду здоров`ю, не відкладайте візит до лікаря, який надасть необхідні медичні висновки.

ВАЖЛИВО! Відповідно до ст. 14 Закону України “Про захист прав споживачів” споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров’я, навколишнього природного середовища. 

Замість необхідних процедур майстри додали інші, або оплата не відповідає прайсу

Якщо після процедури виявилося, що ви повинні заплатити більше, ніж зазначено в прайсі, приміром, із-за того, що фарбування виявилося дуже складним і вимагає більше часу, то це теж не варто залишати поза увагою. Ви спочатку погоджувалися купити послугу за ту ціну, яку побачили, а не за ту, яку захоче назвати майстер в кінці. Клієнт повинен заплатити стільки, скільки оголошено в прайсі, і ні копійкою більше

Трапляється також так, що у деяких салонах вдаються до хитрощів: надають послугу, про яку клієнт не просив, і потім сміливо заявляють, що її потрібно сплатити, коли від готової роботи вже не відмовитися. Приміром, можуть нанести маску після фарбування, виконати легкий масаж голови або зробити змивку, про яку на початку не було й мови.

Перш ніж здійснити яку б то не було додаткову процедуру, майстер зобов’язаний повідомити про її необхідність і проговорити вартість. На пропозицію можна погодитися або відмовитися від нього на свій розсуд.

Права клієнта салону краси

    Якщо вас з якихось причин не задовольняють послуги закладу, ви маєте право  відповідно до ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;

3) безоплатного повторного надання послуги;

4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) якщо  після надання послуги ви виявили істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку вам зробили, не відповідає тій, яку ви замовляли,  і виправити її неможливо, в такому випадку споживач має право вимагати повернення  коштів.

Як довести  факт надання неякісних послуг майстра

  • перш за все, наполягайте на тому, аби факт надання салоном (або самозайнятим майстром) послуг був зафіксований (наприклад, скріншоти листувань, аудіоповідомлення, записи телефонних розмов, які свідчать про намір отримати послугу; чеки про оплату послуг або виписка по картці/рахунку у випадку, якщо кошти були переведені на банківську картку; відео з камер відеоспостереження салону);
  • візьміть собі за правило робити фото “до” та “після” процедури;
  • зафіксуйте наявність свідків та їх контактні дані (наприклад, прізвище та ім`я та контактний номер телефону);
  • якщо внаслідок б`юті процедури завдана шкода здоров`ю, не зволікайте із візитом до лікаря, аби встановити причинно-наслідковий зв`язок між шкодою здоров`ю та наданою послугою;

Куди звертатися у випадку порушення прав

         У випадку надання вам неякісної послуги або послуги, в результаті якої було завдано шкоди вашому здоров’ю чи зовнішності, або ж якщо ви з якоїсь іншої причини не задоволені послугою, ви маєте право:

  • звернутись до адміністрації салону з пропозицією виправити недолік (бажаних наслідків можна досягти, проявивши наполегливість і знання своїх прав). При написанні заяви слід дотримуватися основних вимог до звернення, що викладені в Законі України “Про звернення громадян” – це прізвище, ім`я та по батькові заявника, місце його проживання, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, а також дата подачі заяви та підпис заявника (якщо вищевказані вимоги недотримані, заява не розглядається).
  • Якщо адміністрація закладу, де ви отримали послугу не реагує на вашке звернення, далі слід звернутися зі скаргою до контролюючих органів – зокрема, до Держпродспоживслужби у  вашій області;
  • У разі якщо таке звернення не дало результату звернутись щодо захисту своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

ВАРТО ЗНАТИ! Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

ВАЖЛИВО! У випадку, якщо неякісна послуга була надана надомним майстром, ви маєте право звернутись до органів Національної поліції України, а також до територіальних органів Державної фіскальної служби України із заявою про незаконне заняття підприємницькою діяльністю певною особою

Нагадуємо, що отримати безоплатну правову допомогу та захистити свої права Ви зможете звернувшись до фахівців системи безоплатної правової допомоги.

Полтавський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40, тел. (0532) 56-02-88.

Кременчуцький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Кременчук, вул. Небесної сотні, 54, тел. (0536) 75- 75- 20

Лубенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Лубни, вул. Монастирська 17, тел. (05361) 77-479.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40.

Функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.

Бажаємо вам лише приємних косметичних процедур та дотримання ваших прав!