Українське суспільство з розумінням ставиться до ситуації з відключенням електроенергії, однак, попри це вимагає від енергетиків відповідальності. На сьогодні існує ризик виходу з ладу електроприладів, якими ми щодня користуємось (духова шафа, бойлер, холодильник та ін.) через різкий перепад електроенергії.
Як діяти в ситуації коли згоріла побутова техніка розповість юристка Захарівського бюро правової допомоги Роздільнянського місцевого центру з надання БВПД Наталія Заболотна.
Куди та з якими документами потрібно звератись
Якщо, на Вашу думку, причиною виходу з ладу електроприладу є низька або висока напруга в мережі під час увімкнення електроенергії, треба звертатись до оператора системи розподілу електроенергії. Після реформи в енергосистемі так стали називати звичні нам обленерго.
Порядок розгляду таких звернень детально регламентовано Главою 13.3 Розділу ХІІІ Кодексу систем розподілу. Отже, звертатись необхідно з письмовою скаргою, в які вказати всі відомі обставини (число місяць, час) події, що сталась. Також, в скарзі ви маєте вказати яке майно вийшло з ладу та суму завданих збитків. Скаргу потрібно відправити поштовим відправленням з повідомленням про отримання, або шляхом заповнення відповідної форми на сайті підприємства. Складаючи заяву майте на увазі, що сума вказаних збитків має бути обґрунтованою, тобто необхідною умовою є наявність чеку про придбання товару, або чеку про вартість ремонту, а також документу, що підтверджує причини завданих збитків. Встановити причини виходу з ладу електроприладу може сервісний центр, який обслуговує відповідний тип товару. Ви як заявник маєте отримати висновок такого центру самостійно, тобто за власний кошт.
Який строк розгляду скарги
Строк розгляду скарги про відшкодування збитків становить 30 днів. Компанія зобов’язана відшкодувати збитки споживачу завданих недотриманням показників якості електроенергії.
Однак, якщо ДТЕК доведе, що вони викликані форс-мажорними обставинами або виникли не з його вини, а з вини споживача, такі збитки не відшкодовуються. У відповіді споживачу надаються всі підтверджуючі матеріали невинуватості.
Відповідно до п. 13.3.5. Кодексу систем розподілу, якщо рішення Вас не задовольняє, ви як споживач маєте право звертатись до суду із заявою про відшкодування завданої шкоди.
За допомогою в складанні позову, а також представленні інтересів у суді радимо звертатись до найближчого бюро правової допомоги, адреси та графік роботи яких можна дізнатися за посиланням https://goo.su/MkNXtKK.