назад
17.06.16

Делегації з Монголії розповіли про український досвід становлення та розвитку системи БПД

2016 06 1717 червня делегація з Монголії відвідала Перший київський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги. ЇЇ представники поспілкувалися з працівниками системи БПД, дізналися більше про її становлення та розвиток, особливості співпраці центрів з адвокатами тощо.

Наразі у Монголії триває процес дизайну власної системи безоплатної правової допомоги. Тож члени монгольської делегації у складі спеціаліста з реалізації впровадження координації Міністрества юстиції Монголії Д. Алтантуя, начальника відділу юридичного навчання та інформаційного центру Національного юридичного інституту Монголії А.Тувшинтугла, начальника юридичного відділу губернаторського управління аймаку Селенж Т. Йондонйамтс та представника організації «Open Society Forum – Mongolia» Ж. Хунан – вивчають подібний досвід інших країн. На думку членів делегації, в Україні система БПД діє порівняно недовго, проте розвивається динамічно, і тому те, як відбувався процес її становлення в нашій країні – дуже цікавив гостей. 

Перший заступник директора Координаційного центру з надання правової допомоги Мирослав Лаврінок, що був присутній на зустрічі, розповів про основні етапи становлення та розвитку безоплатної правової допомоги в Україні – від прийняття закону «Про безоплатну правову допомогу» у 2011 році і до сьогоднішнього дня, коли готуються до відкриття бюро правової допомоги. Дільність останніх, наголосив перший заступник директора Координаційного центру, сприятиме розвитку та посиленню правової спроможності громад.

 2016 06 17 2

Гості ставили багато запитань щодо особливостей роботи системи на різних етапах розвитку. Так, їх особливо цікавила гаряча лінія, що працює цілодобово, та швидкість, з якою адвокати прибувають до затриманих, яка досягається завдяки системі чергових адвокатів.

Директорка Першого київського місцевого центру з надання БВПД Леся Бурчак розповіла про роботу місцевих центрів, категорії громадян, яким надається безоплатна правова допомога, досвід місцевих центрів у налагодженні партнерських зв’язків з громадськими організаціями та найчастіші питання, з якими клієнти звертаються до центру найчастіше.

Гості цікавилися «географією» дії системи БПД, адже на сьогодні в усіх регіонах, окрім тимчасово окупованих, діють регіональні та місцеві центри з надання БВПД. Вони ставили питання про те, як визначають міста, в яких створюють центри, скільки клієнтів у середньому може обслуговувати один центр та про те, чи існує проблема з доступом до безоплатної допомоги. Відповідаючи на це, Мирослав Лаврінок розповів про комбінований підхід до створення центрів (з урахуванням особливостей географії регіону, інфраструктури та кількості населення), практику мобільних консультаційних пунктів, а також онлайн-консультування громадян через скайп-зв’язок, під час яких можна зв’язатися з центром та отримати допомогу і у маленьких містечках, прийшовши у потрібний час до, наприклад, місцевої бібліотеки. Директорка Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Оксана Василяка також розповіла про консультування з правових питань, які практикуються на веб-сторінках х центрів. Для Монголії, що є більшою за територією, ніж Україна, знання подібних механізмів та практик, як повідомили монгольські колеги, є важливим.

2016 06 17 1

Леся Бурчак розповіла, що велика кількість клієнтів звертаються до місцевих центрів за рекомендацією знайомих, які вже скористалися послугами адвокатів, що надають безоплатну правову допомогу. Мирослав Лаврінок також підкреслив незалежність системи на всіх рівнях: центри жодним чином не втручаються в роботу адвокатів, співпрацюють в рамках цивільно-правового договору, при цьому адвокати можуть паралельно здійснювати приватну практику та висловлювати побажання щодо навантаження під час надання БПД. Розповів він і про сам механізм отримання доручень адвокатами.

Поєднання приватної практики та співпраці з центрами теж зацікавило гостей: наразі, за їх словами, у Монголії адвокати, які надають правові послуги безоплатно, не можуть вести приватну практику. Те, що в Україні адвокат сам обирає, наскільки тісно він хоче і може співпрацювати із центром, як часто хотів би чергувати та скільки справ брати до роботи, – вразило гостей.

13428465 10209616497547033 5265228312459019974 n

Учасники монгольської делегації подякували колегам за можливість почути про досвід України у становленні та функціонуванні системи БПД. У свою чергу колеги із системи БПД в Україні побажали монгольським колегам успіхів у розгортанні власної системи.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook   YouTube YouTube   Google Google+  тTwitter