назад

Підписали Меморандум із Краснопільською центральною районною лікарнею

SuM  2017 03 22 memorandum 122 березня  підписано Меморандум про співпрацю між Сумським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги та Краснопільською центральною районною лікарнею. Права пацієнта  — це права людини, яка вступила у взаємовідносини з лікувальною установою, тобто особи, що звернулась за медичною допомогою.

 

За міжнародно-правовим стандартом права пацієнта визначаються:

 –   на профілактичні заходи, тобто право на відповідні послуги з метою попередити захворювання;

–  на доступність, тобто право на доступність медичних послуг, що необхідні пацієнту за станом здоров’я.

Медичні служби повинні гарантувати рівний доступ для всіх без дискримінації за ознаками наявності фінансових ресурсів, місця проживання, виду захворювання чи часу звернення за допомогою:

– на інформацію, тобто право на отримання будь-якої інформації про свій стан здоров’я, про медичні послуги і способи отримання цих послуг, а також про можливості, що виникають у результаті наукових досліджень і технічного прогресу;

– на згоду, тобто право на отримання будь-якої інформації, яка дозволить йому активно брати участь у прийнятті рішень щодо свого здоров’я; ця інформація є обов’язковою попередньою умовою проведення будь-якої процедури і лікування, включаючи участь у наукових дослідженнях;

– на свободу вибору, тобто на свободу вибору між різними медичними процедурами і закладами (спеціалістами) на основі адекватної інформації;

– на приватність і конфіденційність, тобто право на конфіденційність особистої інформації, включаючи інформацію про стан здоров’я і пропоновані діагностичні чи терапевтичні процедури, а також на захист своєї приватності під час проведення діагностичних оглядів, відвідування медичних спеціалістів і в цілому при медичних і хірургічних втручаннях;

– на повагу до часу пацієнта, тобто право на отримання необхідного лікування без зволікання,протягом наперед обумовленого строку. Це право відноситься до кожного етапу лікування;

–  на дотримання стандартів якості, тобто право на доступність якісного медичного обслуговування на основі специфікації і у чіткій відповідності із стандартами;

–  на безпеку, тобто право на свободу від шкоди, спричиненої неналежним функціонуванням систем охорони здоров’я, недбалістю і помилками медичних працівників, а також право на доступність медичних послуг і лікувальних процедур, що відповідають високим стандартам безпеки;

–  на інновації, тобто право на доступність медичних інновацій, включаючи діагностичні процедури, відповідно до міжнародних стандартів і незалежно від економічних чи фінансових міркувань;

SuM  2017 03 22 memorandum 2

–  на попередження за можливістю страждань і болю, тобто право уникати страждань і болю на кожному етапі свого захворювання;на індивідуальний підхід до лікування, тобто право на діагностичні чи лікувальні програми,максимально адаптовані до його особистих потреб;

– на подання скарги, тобто право скаржитись й отримувати відповідь чи інший зворотний зв’язок у випадку заподіяння пацієнту шкоди;

– на компенсацію, тобто право на отримання протягом розумно короткого строку достатньої компенсації у випадку заподіяння йому фізичної чи моральної і психологічної шкоди діяннями медичного закладу.

Саме з метою забезпечення прав та свобод пацієнтів, розширення можливості отримання безкоштовної правової допомоги, надання соціальних юридичних послуг як медичним працівникам, так і пацієнтам  начальник відділу «Краснопільське бюро правової допомоги» Сергій КУЦЕРЕНКО та  головний лікар Краснопільської центральної районної лікарні Євген ІВАХНЕНКО підписали Меморандум про співпрацю. Головний лікар зазначив, що лікарня – це надто специфічний заклад, і надання своєчасної та якісної медичної допомоги та забезпечення при цьому дотримання прав і свобод пацієнтів є важливим елементом функціонування всієї медичної галузі.

SuM  2017 03 22 memorandum 3

 

Відділ «Краснопільське бюро правової допомоги»

Сумського місцевого центру з надання безоплатної

вторинної правової допомоги

Адреса: 42400 Сумська обл. смт. Краснопілля, вул. Перемоги, 2

Тел. (05459) 7 11 24

 

Графік роботи: Пн. – Пт. З 8-00 до 17-00