назад

Про призначення житлової субсидії в умовах воєнного стану говорили на Чернігівщині

У Чернігівському міському центрі зайнятості 17 листопада головний фахівець зв’язків з громадськістю та пресою Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області Інна Тищенко та головний юрист відділу Чернігівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Світланою Махріною провели захід на тему «Призначення житлової субсидії в умовах воєнного стану» для осіб, які перебувають на обліку у міському центрі зайнятості та шукають роботу.

Під час заходу присутніх осіб було проінформовано про :куди подаються документи, чи мають  право на отримання субсидії внутрішньо переміщені особи (ВПО) та які  документи необхідно подати для отримання субсидії.

Субсидія – це адресна допомога, яка надається для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

Куди подаються документи на субсидію:

  • посадовим особам виконавчого органу;
  • центру надання адміністративних послуг за зареєстрованим/задекларованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи – за фактичним місцем проживання);
  • органу Пенсійного фонду України – незалежно від місця проживання.

Громадяни зможуть подавати заяву про призначення та надання житлової субсидії разом з необхідними документами декількома способами, зокрема:

  • органам ПФУ (особисто, поштою або в електронній формі через веб-портал електронних послуг чи мобільний додаток ПФУ); уповноваженій посадовій особі сільської, селищної, міської ради; центру надання адміністративних послуг;
  • електронно,
  • через засоби Порталу Дія.

Внутрішньо переміщені особи також мають право на отримання субсидії за місцем фактичного проживання.

Важливим є те, що житлова субсидія не може призначатися одночасно за зареєстрованим місцем проживання та фактичним.

Заява та декларація можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток ПФУ або Портал Дія.

Документи які необхідно подати для отримання житлової субсидії :

  1. Заяву про призначення та надання житлової субсидії встановленого зразку.
  1. Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидії.
  2. Довідку про доходи, якщо інформація про такі доходи відсутня в ПФУ.
  3. Копію договору про реструктуризацію заборгованості (якщо наявний).
  4. Договір найму житла або довідку внутрішньо переміщеної особи (для підтвердження фактичного проживання).
  5. Особи працездатного віку, які не працюють, для отримання субсидії повинні перебувати на обліку у центрі зайнятості та мати статус безробітного. У разі зняття з обліку в центрі зайнятості такі особи втрачають право на субсидію.

Можливе також подання додаткових документів, таких як довідка про не проживання зареєстрованих осіб, довідка про перебування на обліку в центрі зайнятості.

Розмір субсидії залежить від багатьох факторів (кількість осіб, які проживають в домогосподарстві, їх доходи), тому кожна заява розглядається окремо, а сума виплат може різнитися.

Громадяни, яким призначено субсидію, у разі зміни обставин, які впливають на розмір субсидії або настання умов за яких втрачається право на неї, повинні протягом 30 календарних днів повідомити орган ПФУ про такі зміни.

Нагадуємо якщо ви потребуєте додаткових роз’яснень пам’ятайте про те, що ви завжди можете звернутися на гарячу лінію системи безоплатної правової допомоги за номером 0-800-213-103.