назад
05.10.16

Близько 115 тис. дзвінків прийняли оператори єдиного контакт-центру системи БПД за рік

12095003 845335695586169 6352385424129221903 oЗа рік роботи єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги в Україні його оператори прийняли 114471 вхідний дзвінок від громадян.

3 жовтня минув рік з моменту початку роботи єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги в Україні. Нагадаємо, що контакт-центр працює у Чернівцях, та був створений задля спрощення доступу громадян до безоплатної правової допомоги та оптимізації процедур, пов’язаних з її наданням.

Цілодобову роботу контакт-центру забезпечують 15 операторів. Зателефонувавши до нього за номером 0 800 213 103 можна отримати такі послуги: консультацію з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги; інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини; повідомити регіональні центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави, та дізнатися інформацію про затримання осіб органами уповноваженими здійснювати такі затримання; дізнатися контакти усіх центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та бюро правової допомоги у всіх регіонах України, зокрема, інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку; отримати інформацію про можливість отримання правової допомоги від громадських організацій, які на підставі укладених з центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги партнерських угод про співпрацю залучаються до надання такої допомоги.

 MG 0724

Із майже 115 тисяч прийнятих за перший рік роботи дзвінків, більше третини (37%) становили запити інформації про адреси, контактні дані та графіки роботи бюро правової допомоги, регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у регіонах, а також консультації та роз’яснення з питань пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги (порядку її отримання, суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу, переліку документів, що підтверджують належність особи до однієї з вразливих категорій осіб, визначених статтею 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» тощо).

Також 20% усіх дзвінків становили повідомлення про затримання осіб, винесення постанов/ухвал про залучення захисника для здійснення захисту за призначенням. Такі повідомлення переадресовувалися операторами контакт-центру до відповідних регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Серед інших питань, які цікавили громадян (35% з усіх запитів) були питання, що стосувалися соціального захисту населення (зокрема, щодо призначення житлових субсидій; отримання інформації про пільги для учасників АТО; допомоги внутрішньо переміщеним особам тощо), пенсійного забезпечення, земельних питань, контактів державних установ та організацій (гарячих ліній). Дозвонювачів також хвилювали питання щодо незаконного звільнення їх з роботи, порядку звернення до суду з метою захисту своїх прав, оскарження рішень органів державної влади, порядку примусового виконання рішень судів, у тому числі про стягнення аліментів, моральної та матеріальної шкоди тощо. Частину дзвінків становили повідомлення про різного роду порушення прав громадян, у тому числі порушення їх прав споживачів; скарги на роботу центрів з надання БВПД та державних органів чи установ, зокрема на роботу поліції, ДВС, МВС, МОУ.

12345

У межах компетенції та доступу до інформації фахівці контакт-центру надавали роз’яснення з приводу того, до яких державних органів чи організацій слід звертатись громадянам у вирішенні тих чи інших їхніх питань. Оператори контакт-центру щотижнево оновлюють та проводять моніторинг інформаційної бази, що була утворена з метою систематизації відомостей та контактної інформації про державні організації, установи, правозахисні організації, що опікуються відповідними питаннями. З цією метою вони мають налагоджені контакти із установами соціального захисту населення (зокрема Департаменти соціальної політики обласних державних адміністрацій, Служба у справах дітей, Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді по областям України); управліннями Пенсійного фонду України; управліннями Національної поліції; Державною службою у справах ветеранів війни та учасників АТО; Міністерством юстиції; Міністерством оборони; територіальними органами ДМС; органами виконавчої влади у регіонах.

IMG 1844

Як зазначає начальниця Управління доступу до безоплатної правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги Олена Сінчук, серед наступних пріоритетів розвитку контактного центру – надання такої послуги безпосереднього консультування із юридичних питань. «Для цього ми напрацьовуємо єдину електронну базу юридичних консультацій, яку можна буде інтегрувати в роботу операторів контакт-центру. Переконана, що такий крок зробить послугу безоплатної правової допомоги ще ближчою до громад», – каже Олена Сінчук.

Нагадаємо, що звертатися на гарячу лінію 0 800 213 103 можна цілодобово. Усі дзвінки до контактного центру в межах України є безкоштовними (зі стаціонарних та мобільних телефонів).

IMG 1850 

Облаштування контактного центру високотехнологічним обладнанням, створення необхідного програмного забезпечення та навчання працівників здійснено за підтримки Американської асоціації юристів «Ініціатива з верховенства права» (ABA ROLI) в рамках впровадження програми в галузі реформи кримінальної юстиції за фінансової підтримки Бюро з міжнародних питань у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків та правоохоронних питань (INL) Державного департаменту Сполучених Штатів Америки.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook             YouTube YouTube             Google Google+  тTwitter