назад

Чим займатимуться бюро правової допомоги?

buro    З 1 липня на території всієї України запрацюють бюро правової допомоги – їх утворюють на базі районних та міських управлінь юстиції. На Закарпатті їх буде 13 (де саме – можна дізнатися тут). Чим займатимуться ці структурні підрозділи – читайте у цьому матеріалі. 

    Бюро правової допомоги є самостійним відділом місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

    Основними завданнями Бюро є:

  • правопросвітництво у територіальних громадах;
  • надання безоплатної первинної правової допомоги;
  • забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги;
  • надання безоплатної вторинної правової допомоги (крім захисту);
  • забезпечення доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції.

    Бюро відповідно до покладених на нього завдань:

  1. регулярно розповсюджує інформацію у сфері захисту прав, свобод і законних інтересів громадян;
  2. проводить тематичні семінари, лекції, зокрема у навчальних закладах, закладах позашкільної освіти, в закладах післядипломної освіти, навчально- виховних закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; для визначених категорій громадян, зокрема, пенсіонерів, інвалідів, учасників антитерористичної операції, молоді, громадських активістів, вчителів та педагогічних працівників, медичних працівників, інших вразливих суспільних груп з метою підвищення правової свідомості, культури та освіченості населення;
  3. здійснює особистий прийом та облік осіб, які звертаються до Бюро для отримання безоплатної первинної правової допомоги та безоплатної вторинної правової допомоги, роз’яснює положення законодавства у сфері безоплатної правової допомоги та порядок отримання такої допомоги;
  4. розглядає звернення осіб про надання безоплатної первинної правової допомоги протягом п’яти календарних днів з дня надходження зазначеного звернення;
  5. надає правову інформацію, консультації і роз’яснення з правових питань;
  6. забезпечує складення заяв, скарг та інших документів правового характеру;
  7. забезпечує роботу мобільних консультаційних пунктів;
  8. забезпечує відвідування осіб, зокрема одиноких, похилого віку, з обмеженими фізичними можливостями за місцем їх перебування з метою надання зазначеним особам безоплатної правової допомоги;
  9. забезпечує розвиток мережі дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та їх функціонування на постійній основі;
  10. забезпечує прийом заяв про надання безоплатної вторинної правової допомоги, їх реєстрацію та передання до відділу організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з адвокатами місцевого центру на паперових та/або електронних носіях, надає допомогу у складанні таких заяв;
  11. здійснює представництво інтересів осіб, визначених пунктами 1, 2, 8-12 частини першої статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами та/або складення документів процесуального характеру, – згідно з наказом відповідного місцевого центру про надання безоплатної вторинної правової допомоги та на підставі довіреності, виданої особою, яка звернулася за наданням безоплатної вторинної правової допомоги, забезпечує посвідчення зазначеної довіреності;
  12. забезпечує надання доступу до комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, за допомогою яких особа може отримати доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції; надає консультації, роз’яснює правила пошуку та порядок отримання відомостей із зазначених сервісів;
  13. здійснює аналіз питань, з якими особи звертаються до Бюро, та готує відповідні консультаційні матеріали;
  14. готує і подає відділу інформаційної та матеріальної інфраструктури місцевого центру інформацію про діяльність Бюро для розміщення її на офіційному веб-сайті;
  15. збирає за встановленою формою статистичні дані про надання безоплатної правової допомоги, зокрема щодо кількості та категорій осіб, які звернулись по таку допомогу, а також щодо осіб, які скористались електронними сервісами Міністерства юстиції України, і передає їх відділу інформаційної та матеріальної інфраструктури місцевого центру для узагальнення;
  16. бере участь у підготовці звітів місцевого центру з питань, що належать до повноважень Бюро;
  17. бере участь у підготовці довідкових, інформаційних, аналітичних, статистичних, звітних та інших матеріалів з питань, що належать до повноважень Бюро;
  18. готує пропозиції до проектів регіональних планів надання безоплатної правової допомоги, планів роботи місцевого центру, а також щодо їх виконання з питань, що належать до повноважень Бюро;
  19. взаємодіє та координує свою діяльність з іншими бюро правової допомоги та відділом попередньої роботи з клієнтами відповідного місцевого центру;
  20. виконує інші функції, відповідно до покладених на Бюро завдань.

    Також зазначимо, що в Ужгороді, Мукачеві та Хусті бюро не створюватимуть, оскільки там вже працюють місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги.