15 березня з метою підвищення правової обізнаності щодо специфіки роботи та налагодження співпраці, фахівцем Охтирського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД) Мариною ЛАПОНОГ та головним спеціалістом відділу представництва Валерієм ГРАБАРЕМ, було проведено робочу зустріч з директором Охтирського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Сумській області Валентиною ДМІТРІЄВОЮ.
Спілкування проходило у форматі «двостороннє правопросвітництво». З одного боку Марина ЛАПОНОГ розповіла про систему правової допомоги, що є мережею точок доступу, де надаються безкоштовні юридичні консультації. Зі слів Валерія ГРАБАРА: «Робота центру – це не тільки забезпечення доступу громадян до інформації про права та спосіб їх реалізації, це також і отримання доступу до вторинної правової допомоги. Тобто її можуть отримати певні категорії громадян, передбачені ст. 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу». А з січня поточного року було розширено коло осіб, які мають право на гарантовану державою правову допомогу, в тому числі з будь-яких питань можуть отримати вторинну правову допомогу внутрішньо переміщені особи та учасники АТО».
З іншого боку Валентина ДМІТРІЄВА розповіла про електронний сервіс з поставлення апостиля: «У Сумській області приймають заяви для проставлення апостиля 8 відділів ДРАЦС, визначені законодавством, у тому числі й Охтирським. У відділі приймають документи:
– для проставлення апостиля офіційні документи, що видаються органами юстиції та судами, а також документи, що оформляються нотаріусами України, та видають їх з проставленим апостилем;
– здійснюють звірку відповідності підпису посадової особи та відбитка печатки відділу державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції, проставлених на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану, зразкам, наявним у справах, та засвідчують їх для консульської легалізації.
Заява на проставлення апостиля формується та реєструється виключно за наявності документа про оплату послуги з проставлення апостиля».
Також вона повідомила про проставлення апостиля здійснюється за допомогою програмних засобів ведення Електронного реєстру апостилів в такому порядку:
1)прийняття документів, формування та реєстрація заяви;
2)розгляд документів, поданих для проставлення апостиля;
3)проставлення апостиля, відмова у його проставленні;
4)видача документів за результатом розгляду заяви.
Валентина ДМІТРІЄВА розповіла, що строк розгляду документів для проставлення апостиля/відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів, або може бути продовжено до 20 робочих днів.
Наприкінці зустрічі досягнуто домовленість про подальшу співпрацю та залишено візитівки з контактами Охтирського місцевого центру з надання (БВПД) м. Охтирка, вул. Перемоги, 13; т. (05446) 4-22-23.