назад

Е-декларування: поради та роз’яснення юристів системи БПД Сумщини

OkM 190227  1Упродовж минулого тижня фахівці системи БПД Сумщини інформували громадян щодо нюансів подання електронних декларацій. Тематичні зустрічі, виступи у ЗМІ, правопросвітницькі заходи – такими різноманітними засобами послуговувалися юристи, надаючи поради й акцентуючи увагу громадськості на важливих аспектах декларування.

Перед початком інформаційної кампанії з питань декларування на базі Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області відбулося внутрішнє навчання фахівців. Олена Колодченко, головний спеціаліст сектору з питань запобігання та виявлення корупції апарату Сумської ОДА, надала роз’яснення з найбільш актуальних питань, що виникають у громадян під час заповнення декларації. SuR 190304 02

SuR 190304 03 SuR 190304 04

Співробітники центру разом з фахівцем детально розглянули кожен пункт документа, аналізуючи можливі спірні питання.

SuR 190304 05 SuR 190304 06

Юрист Регіонального центру Олексій Рибалка черговий випуск передачі «Правовий лікбез» присвятив висвітленню питання електронного декларування. SuR 190304 01

Переглянути випуск

Правник порадив розпочати підготовку до подання декларацій, враховуючи низку організаційних моментів, а саме:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

«Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідним указом Президента України доступ до окремих поштових серверів у домені.ru є обмеженим. У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, що не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо)», – зазначив юрист.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром. Це можна зробити відповідно до інструкцій акредитованого центру сертифікації ключів, у якому ви отримували ЕЦП. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП.

Слід зазначити, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://portal.nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром. НАЗК підготовлено відео-курс з роз’ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами.

Фахівці Охтирського місцевого центру з надання БВПД Марина Лапоног та Іван Острих провели інформаційну годину щодо заповнення е-декларацій з соціальними партнерами – Охтирською міськрайонної філією Сумського обласного центру зайнятості. Під час заходу наголошено на розділах, що стосуються членів сім’ї. Крім того, Марина Лапоног акцентувала увагу на інформації, що також буде актуальною і для безробітних, які уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. «Декларанти, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому порядку декларацію. Окрім цього, упродовж семи днів після подання декларування, особа має право робити поправки до декларації», – зазначила юрист.

OkM 190227  3 OkM 190227  4

Наприкінці запропоновано перегляд відеоматеріалу щодо правильності та послідовності заповнення електронного декларування.

Інформували юристи й держлужбовців Охтирського району. Під час апаратної наради Охтирської районної державної адміністрації правники розяснили суб’єктам декларування щодо правильності заповнення електронної декларації та подання повідомлення у разі суттєвої зміни майнового стану.

Особливу увагу Марина Лапоног звернула на порядок інформування Національного агентства про суттєві зміни у своєму майновому стані. Подання електронного повідомлення до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування через власний персональний електронний кабінет у 10-денний строк з моменту отримання доходу або придбання майна.

OkM 190225  1 OkM 190225  3

Крім того, юристка акцентувала увагу на тому, що на відміну від декларації, виправлення до повідомлення не подаються. Тоді як поправки до електронної декларації можна внести протягом 7 днів. Марина Лапоног зазначила і про те, що до кожного випадку отримання доходу або отримання майна подається окреме повідомлення. Присутнім роздано інформаційні буклети, щоб кожен мав змогу звернутися за консультаціями, у разі необхідності.

Про заповнення е-декларацій говорили й на Охтирському проводовому радіо «Хвилинка з юристом». Марина Лапоног розповіла слухачам про всі важливі аспекти електронного декларування.

OkM 260219 01Про особливості антикорупційного законодавства інформували й працівники Шосткинського місцевого центру. Так, головний спеціаліст Середино-Будського бюро правової допомоги Яна Новік відвідала фахівців відділу у Середино-Будському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області з метою проведення правопросвітницького заходу на тему: «Подання електронної декларації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування у 2019 році». Фахівець розповіла присутнім про порядок, строки подання електронної декларації, види декларацій.

«Як показала практика, в останній місяць подачі декларації система працює зі збоями. Один розділ можна писати по кілька днів, часто все те, що зберігається в чернетках, десь зникає, і необхідно поновому вносити дані. Крім того, може бути з різних причин пошкоджений ключ (наприклад через вірус) і потрібно виготовляти новий. Тому, для того, щоб встигнути подати декларацію до встановленого строку, необхідно розпочинати процес якомога раніше»,наголосила Яна Новік.

Сам процес декларування досить кропіткий та має безліч нюансів, тому з метою уникнення помилок та непорозумінь під час подання електронних декларацій головним спеціалістом Середино-Будського бюро правової допомоги Яною Новік на базі  управлінні соціального захисту населення Середино-Будської районної державної адміністрації відбувся правопросвітницький захід на тему «Подача декларацій 2019».

ShM 190131 01 ShM 190131 02

Головний спеціаліст Глухівського бюро правової допомоги Олександр Топрикін провів правопросвітницький захід для трудового колективу Глухівської філії Сумського обласного центру зайнятості на тему: «Особливості антикорупційного законодавства в Україні».

ShM 190131 03

У зв’язку з тим, що 1 січня 2019 року стартував черговий  етап е-декларування, до Шосткинського місцевого центру з надання БВПД почастішали звернення громадян щодо роз’яснень процедури подання е-декларацій. Так, з метою своєчасного подання та правильності заповнення електронних декларацій державних службовців та осіб прирівняних до них, 1 березня інтегратор Шосткинського місцевого центру Юлія Зацаринна провела семінар «Основні аспекти електронного декларування 2019» для працівників фінансового управління Шосткинської РДА.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

За отриманням безоплатної правової допомоги звертайтеся до
місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги:

Конотопський місцевий центр –
41615, м. Конотоп, вул. Братів Лузанів, 43, тел. (05447) 6-23-47

Охтирський місцевий центр –
42700, м. Охтирка, вул. Перемоги, 13. тел. (05446) 4-22-23

Сумський місцевий центр –
40000, м. Суми, вул. Покровська 9/1.
тел. (0542) 66-51-08; 066-771-32-61; 098-380-69-38.

Шосткинський місцевий центр –
41100, м. Шостка, вул. Горького, 4. тел. (05449) 7-30-94

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Окрім того, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги –

0-800-213-103     (Цілодобово, в межах України – безкоштовно)

Зателефонувавши за ним, Ви зможете дізнатися адреси та контакти центрів у всіх регіонах України та отримати консультацію фахівців.