назад

Фахівці системи БПД Херсонщини дізнались, як працює Віртуальний правовий центр ВБФ «Горєніє»

1Фахівці системи безоплатної правової допомоги Херсонщини – Регіонального центру з надання БВПД, Херсонського місцевого центру та Генічеського бюро правової допомоги – взяли участь у презентації Віртуального правового центру Всеукраїнського благодійного фонду «Горєніє», який пройшов 16 травня в Генічеську і 17 травня – у Херсоні.

 

2

3

Організатори заходу – благодійна організація «Всеукраїнський благодійний фонд «Горєніє» у партнерстві із Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні.

4

Презентувала роботу Віртуального консультаційного  центру (ВКЦ) координатор ВБФ «Горєніє» Олена Манько, яка розказала про  створення організації, особливості роботи та можливості ВКЦ.

5

Тож учасники заходу отримали покрокове пояснення, як зв’язатися з юристом через віртуальні інструменти, за допомогою яких надається юридична допомога.

Номери гарячої лінії:

6

Варто зазначити, що юристи Віртуального правового центру ВБФ «Горєніє»  щомісячно надають тисячі безоплатних правових консультацій через Skype, Facebook, Viber, телефони гарячої лінії та електронну пошту. Відтепер робота Центру поширюється на Херсон та Херсонську область. Тож прихильників віртуального способу отримання правової допомоги стає все більше, адже де б не знаходилась людина, вона може із телефону або ноутбуку безкоштовно отримати якісну правову консультацію.

7

Також під час презентації був зроблений огляд найбільш поширених та цікавих звернень, їх вирішення та наведена статистика роботи Віртуального консультаційного центру.

8Слід зазначити, що крім практичних навичок переселенці отримали роздаткові матеріали: інформаційну брошуру, яка містить короткі пояснення та рекомендації щодо захисту прав ВПО, витяги із законодавчої та нормативної бази України, а також зразки письмових звернень до відповідних установ, що є основним механізмом реалізації та захисту своїх прав.

 

 

9

Аналізуючи практику допомоги ВПО, юристи ВБФ «Горєніє» говорять, що основною проблемою переселенців є «невміння спілкуватись з установами», незнання законодавства про звернення громадян. Досить частими, за їх словами, були випадки лише усного звернення, під час якого особа отримувала відмову і не розуміла її підстав, також були випадки подання заяв без залишення у себе доказів її подання, а через час виявлялось, що заява була загублена і особа не могла довести факт її подання, також інколи дата подання грає важливу роль, наприклад, виплати назначаються з дати подання заяви.

Більшість осіб вважають, що скласти звернення в змозі лише юристи, але  відповідно до статті 40 Конституції України та Закону України «Про звернення громадян» право на звернення є у кожного, і кожен в змозі самостійно його скласти та направити.

Зміст звернень є досить простим: найменування установи (посади), якій воно адресується; контактна інформація про заявника (ПІБ, місце проживання, засоби зв´язку); назва звернення; опис ситуації, що склалась; власні заперечення, обґрунтування (за необхідності); викладення вимог; зазначення документів, що додаються; дата та підпис. Але це не стосується звернень, щодо яких затверджено форми, які лише роздруковуються та заповнюються, та позовів до суду, де вимагається аналіз та посилання на чинне законодавство.

10У роздаткових матеріалах містяться як посилання на затверджені форми, так й зразки звернень, які складаються в довільній формі. Взагалі надано 12 шаблонів заяв, які стосуються таких поширених питань, як то продовження строку відсутності більше 60 днів, доставка виплат за фактичним місцем проживання, призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, отримання соціальної стипендії та одноразової грошової допомоги, призначення житлової субсидії, видалення електронної перепустки бази даних, а також заява про видачу та про викрадення або втрату паспорта тощо.

Тож за допомогою таких шаблонів кожен може зрозуміти структуру та правила побудови звернення і в подальшому для вирішення різних питань самостійно їх складати.11

Після відповідей на запитання, організатори запропонували зробити тестовий дзвінок юристу Віртуального консультаційного центру, чим і скористалися учасники заходу, серед яких були не тільки внутрішньо переміщені особи, але й учасники АТО,  які також поставили свої запитання.

Презентацію роботи Віртуального консультаційного центру (ВКЦ) та роздаткові матеріали можна переглянути тут: 

ppt icon pdf icon pdf icon