назад
22.06.17

Ключові результати та актуальні питання надання БПД в Україні представлено на колегії Мін’юсту

19366508 466001847094245 3139484243225033357 nСьогодні, 22 червня, відбулася колегія Міністерства юстиції України. Її учасниками стали представники центрального апарату відомства, головних територіальних управлінь юстиції, а також підвідомчих установ та установ у сфері управління та координації міністерства. В.о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк представив ключові результати та розповів про актуальні питання надання безоплатної правової допомоги в Україні. Участь у колегії взяли також представники Координаційного центру та директори регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

За словами Міністра юстиції України Павла Петренка, сьогодні в Україні створено повноцінну систему безоплатної правової допомоги. Співробітники більше 550 центрів та бюро правової допомоги по всій країні щомісяця забезпечують надання такої допомоги усім, хто її потребує. «Спільно із міжнародними донорами та колегами з системи БПД всі разом ми докладемо максимальних зусиль для подальшого розвитку системи, її додаткового фінансування, посилення інституціональної спроможності та незалежності», – зазначив очільник відомства. Говорив він також і про запланований до реалізації проект «Я МАЮ ПРАВО!», мета якого, за словами Міністра, не тільки інформування громадян про їхні права, а й надання конкретних інструментів для захисту в тому випадку, коли права громадян порушуються.

19247667 466001610427602 1011417673240128666 n

В.о. директора Координаційного центру Олексій Бонюк більш детально розповів про ключові показники та результати надання БПД впродовж перших 5-ти місяців 2017 року. «Одним з головних результатів роботи системи безоплатної правової допомоги в цей період стало розширення кола клієнтів, які користуються нашими сервісами, та одночасне спрощення доступу до безоплатної правової допомоги. Так, сьогодні функціонує 550 точок доступу до БПД. А для того, щоб забезпечити можливість громадянам, які в силу тих чи інших причин (територіальної віддаленості, скрутного матеріального становища, проблем із здоров’ям тощо) не мають змоги скористатися своїм правом на безоплатну правову допомогу, наші спеціалісти на місцях розвивають мережу дистанційних та мобільних пунктів доступу до БПД, через які лише впродовж цього року правову допомогу змогли отримати близько 20 тис. громадян», – повідомив в.о. директора Координаційного центру.

20170622165516 1374

Окремо він зупинився на роботі бюро правової допомоги, які були відкриті у вересні 2016 року у малих містах та селищах. «Юристи бюро правової допомоги займаються правопросвітництвом у громадах, надають правову інформацію та консультації громадянам, складають процесуальні документи та представляють інтереси громадян в суді. Також на базі бюро правової допомоги надається доступ до електронних сервісів Мін’юсту», – зазначив він. Олексій Бонюк повідомив, що тільки за перших 5 місяців 2017 року до бюро правової допомоги звернулося 153 508 громадян. За його словами, саме завдяки відкриттю бюро правової допомоги і розвитку мережі дистанційних та мобільних пунктів доступу до БПД, а також активному правопросвітництву, яке здійснюють фахівці системи БПД, кількість громадян, які звернулися за безоплатною правовою допомогою, збільшилася у понад 4 рази в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Ключовими клієнтами системи є малозабезпечені (56,2 %), особи з інвалідністю (14,3 %), ветерани війни, у т. ч. учасники АТО (21,8 %).

19399577 466002247094205 5135004834690467300 n

Він нагадав, що задля посилення спроможності системи БПД у квітні нинішнього року запущений в тестовому режимі ще один контакт-центр в м. Суми. Цей контакт-центр спеціалізується на наданні консультацій з правових питань. За перші два місяці роботи він вже встиг надати консультації понад 2,5 тис. громадян.

Олексій Бонюк зазначив, що однією з ключових цінностей системи БПД є її прозорість та підзвітність, передусім перед громадянами України. Так, уже в цьому році проведено 7 внутрішніх аудитів центрів з надання БВПД. Результати всіх проведених в системі внутрішніх аудитів оприлюднюються на офіційному сайті Координаційного центру. Також за результатами роботи системи БПД підготовлено розгорнутий звіт про діяльність за 2016 рік. Він є в публічному доступі на сайті Координаційного центру та буде поширений серед громадськості та ключових партнерів. Ще одним аспектом, який сприяє посиленню прозорості та підзвітності системи БПД, є запровадження функції з проведення регіональними центрами моніторингу діяльності місцевих центрів на регіональному рівні. Це повністю узгоджується з обраним курсом на децентралізацію управління системою БПД.

19275277 466002380427525 6062302740081077074 n

За словами в.о. директора Координаційного центру у нинішньому році багато зусиль було спрямовано на підготовку до повноцінного запуску міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ. Він нагадав, що ці платформи утворюються у 5-ти містах – Львові, Дніпрі, Одесі, Харкові та Києві для спілкування та мережування між людьми, об’єднаними спільними ідеями у сфері права та правосуддя.

«Міжрегіональні ресурсно-комунікаційні платформи будуть сприяти розвитку партнерств на міжрегіональному рівні, вивчати правові потреби громад, збирати кращі практики у сфері права та правосуддя та поширювати їх серед різних цільових груп, вивчати потреби професійних спільнот системи надання БПД та зацікавлених сторін у навчанні та розвитку, а також організовувати та проводити правопросвітницькі та комунікаційні заходи для громадськості. Це будуть «хаби» зі збору та поширення правових знань», – зазначив він.

За 5-ть місяців 2017 року для міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ відібрано персонал, облаштовано більшу частину приміщень, розроблено детальні плани їхньої діяльності. З квітня 2017 року представниками міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ вивчають потреби у БПД, а також оцінюють спроможність до надання БПД на регіональному рівні.

Серед актуальних питань надання БПД, які потребують вирішення, за словами Олексія Бонюка, є забезпечення бюро правової допомоги в декотрих областях оргтехнікою та іншим майном, шляхом остаточної передачі майна від ГТУЮ до бюро правової допомоги. Також необхідним наразі є підтримання пропозиції Координаційного центру щодо зміни процедури конкурсу з відбору адвокатів у бік спрощення та зручності для адвокатів, та винесення на обговорення Уряду відповідного проекту постанови КМУ. Серед вкрай важливих питань, які стосуються питання життєздатності системи, за слова в.о. директора, є збалансування оплати праці працівників системи БПД шляхом підвищення посадових окладів працівників з 2018 року та збільшення фонду оплати праці у 2017 році, аби упередити відтік кваліфікованих кадрів з системи. А також – ліквідація кредиторської заборгованості перед адвокатами за надання БВПД через прийняття відповідних рішень щодо належного дофінансування системи. Адже через збільшення кількості звернень громадян у понад 4,1 разу та збільшення кількості виданих доручень на надання безоплатної вторинної правової допомоги у понад 2 рази, утворилася заборгованість перед адвокатами.

IMG 20170622 134304

Після завершення колегії також відбулася зустріч в.о. директора Координаційного центру з директорами регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, на якій колеги мали змогу познайомитися та обговорити першочергові організаційні питання подальшої роботи.

20170622165541 7137

20170622165545 1669

20170622165546 9250

19402725 1910201879255189 1081739350 o

Нагадаємо, це вже друга колегія Міністерства юстиції України проведена у нинішньому році. Перша колегія відбулася взимку.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook             YouTube YouTube              Google Google+            тTwitter