назад

Консультація фахівця: Батькам майбутніх першокласників: новий порядок прийому дітей до школи!

102416 original   Дитина НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНА, а МАЄ ПРАВО навчатися в закладі освіти, на території обслуговування якого вона проживає. І таке її право ГАРАНТОВАНЕ Законом України «Про освіту».
   Наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367 затверджений новий Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (далі – Порядок), зареєстрований Міністерством юстиції України 5 травня 2018 року.

   Етапи зарахування дітей до першого класу:
   • 23 квітня – 31 травня: здійснюється прийом документів дітей та зарахування, які проживають на закріпленій території обслуговування, тобто в мікрорайоні школи.
    • 1–15 червня: навчальні заклади здійснюють прийом документів та зарахування дітей на вільні місця, які залишились після прийому дітей з мікрорайону.
    • До 1 вересня керівник навчального закладу видає наказ про зарахування.
   Право першочергового зарахування до закладу освіти мають мешканці території обслуговування. Також батьки (опікуни) мають право подати документи до будь-якої школи (кількох шкіл), за вибором, для зарахування на вільні місця.
  Таке право також отримають учні, брати чи сестри яких вже навчаються у цьому закладі, та діти вчителів, які там викладають. Порядок не визначає пріоритетність у зарахуванні дітей цих чотирьох категорій, але говорить, що мають бути зараховані усі такі діти.
  Якщо батьки (один із батьків) дитини вирішили скористатися наданим Законом гарантованим правом, то заяву про зарахування потрібно подати до школи до 31 травня.
  Форма заяви (додаток 1 до Порядку) передбачає можливість повідомлення наявності права на першочергове зарахування і у випадку наявності такого права – можливість зазначення назви і реквізитів документа, що підтверджує проживання на території обслуговування закладу освіти.
  До заяви додаються копія свідоцтва про народження дитини (під час подання копії пред’являється оригінал) та оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о. У разі наявності та за бажанням одного з батьків дитини з особливими освітніми потребами до заяви можуть додаватися оригінал або копія висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини чи витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації.
  Наразі Порядок не містить конкретного переліку документів, які підтверджують місце проживання дитини чи одного з її батьків.
  Міністерство освіти рекомендує батькам дітей і директорам шкіл орієнтуватися на наступний перелік документів, що можуть підтверджувати місце проживання дитини (одного з її батьків), та що можуть бути пред’явлені під час подання заяви про зарахування:
  1) паспорт громадянина України (тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, довідка про звернення за захистом в Україні) одного з батьків дитини;
  2) довідка про реєстрацію місця проживання/перебування особи (дитини або одного з її батьків), що видається відповідно до Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207;
   3) витяг з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання/перебування особи (дитини або одного з її батьків);
   4) довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
   5) документ, що засвідчує право власності на відповідне житло (свідоцтво про право власності, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договір купівлі-продажу тощо);
   6) рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання;
  7) документ, що засвідчує право користування житлом (договір найму, піднайму, оренди тощо), укладений між фізичними особами за умови, що користування відповідним житлом є реальним і здійснюється за згодою та волевиявленням власника майна; засвідчення цих двох обставин може відбуватися в різний, але прийнятний спосіб чи укладений між юридичною і фізичною особами, зокрема щодо користування кімнатою в гуртожитку;
  8) довідка про проходження служби у військовій частині (додаток 10 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207);
   9) акт обстеження умов проживання (додаток 9 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866);
   10) акт обстеження матеріально-побутових умов (затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 28 квітня 2004 року № 95, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2004 року за № 703/9302);
    11) будь-який інший документ, що підтверджує місце проживання дитини чи одного з її батьків.
   Звертаємо увагу на те, що цей перелік не є вичерпним, Міністерство продовжує вести консультації щодо цього питання і найближчим часом будуть надані додаткові роз’яснення.
   Батьки (один із батьків) мають право подати (але обов’язково до 31 травня) необхідні документи (їх копії) до будь-якого закладу освіти для зарахування на вільні місця. Кількість шкіл, в які можна подати документи, необмежена.
   Такі вільні місця можуть з’явитися в закладі освіти після 1 червня, коли будуть зараховані діти, місце проживання яких було підтверджене відповідним документом. Згідно з Порядком, кожен заклад освіти зобов’язаний оприлюднити кількість таких вільних місця впродовж двох робочих днів з моменту їх з’явлення.
   На вільні місця діти зараховуються за результатами жеребкування, основні положення якого передбачені главою 2 розділу ІІ Порядку. Його мають провести в один із днів (за вибором закладу) в період з 5 до 10 червня. Воно має бути обов’язково прозорим та публічним.

Нагадуємо, що Чопське бюро правової допомоги працює за адресою: м. Чоп, вул. Залізнична, 1.
Контактний телефон – (0312) 71-10-59.