назад
23.07.18

Консультація Карлівського бюро правової допомоги щодо порядку повернення неякісного товару

KonsyltДо Карлівського бюро правової допомоги звернулася громадянка А. з питанням порядку повернення неякісного товару. Фахівцями бюро була надана наступна консультація, яка повністю задовольнила і заспокоїла клієнта.  

Якщо особа придбала товар неналежної якості, то вона обмежена не 14-ма днями, а гарантійним терміном на товар. При цьому на сезонні речі (одяг, взуття, хутрові та інші вироби) цей термін рахується з початку відповідного сезону. Відносно продукції, на яку гарантійні строки або строки придатності не встановлені, то має право пред’явити продавцеві відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені протягом 2 років, а відносно об’єкту будівництва – не пізніше 10 років з дня передачі його Вам.

Притензії   можете направити або продавцю, або виробникові через сервісний центр:

•        пропорційно зменшити вартість неякісного товару;

•        безкоштовно усунути недоліки в розумні терміни (не більше 14 днів);

•        відшкодувати Ваші витрати на усунення дефектів товару.

Якщо річ ремонтують, то за письмовою вимогою на час ремонту мають надати (з доставкою) аналогічний товар. До переліку таких товарів відносяться телевізори, холодильники, мобільні телефони, чайники та інші побутові прилади.

Якщо ж протягом гарантійного строку помітили суттєвий недолік товару:

1.       Він взагалі не може бути усунутий.

2.       Для його усунення необхідно більше 14 календарних днів.

3.       Недолік суттєво змінює товар, у порівнянні з тим, що передбачено договором.

В такому випадку покупець має право вимагати від продавця або повернення сплачених коштів, або заміни на такий же або аналогічний товар належної якості. Замінити або повернути якісну покупку до магазину значно простіше, аніж товар з дефектом, але існують свої нюанси. Згідно зі статтею 9 Закону України “Про захист прав споживачів” покупець має право обміняти або здати якісний непродовольчий товар, якщо він не задовольняє його за габаритами, розміром, кольором, формою, фасоном або іншими властивостями, і тому не може бути використаний за призначенням.

Отже, повернути товар належної якості до магазину (або замінити його на інший, аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару:

1.       Його немає в переліку тих товарів, що не підлягяють обміну і поверненню.

2.       Він не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували.

3.       Минуло менше 14 днів з моменту придбання товару. Далі повернення можливе лише по гарантії. Або, якщо Ви з об’єктивних причин пропустили встановлений законом строк, його можна відновити, звернувшись до суду.

4.       Є в наявності касовий або товарний чек.

Всі ці умови вичерпні. Тобто якщо вони дотримані, можна сміливо йти до магазину.

Товари, що не підлягають обміну та поверненню:

•        лікарські препарати та медичні засоби;

•        предмети особистої та сангігієни;

•        світлочутливі товари (рентгенівська плівка, фотоплівка);

•        парфумерно-косметичні вироби;

•        дитячі іграшки;

•        ювелірні вироби;

•        нижня та постільна білизна;

•        товари в аерозольній упаковці;

•        друковані видання;

•        все, що було підігнано/відрізано під індивідуальні розміри покупця – відрізи тканин, килимів, фанера, скло і т.п.;

•        аудіо- та відеокасети, лазерні диски.

Повернути товар з цього переліку вдасться хіба що за згодою сторін. Якщо ж куплена річ неякісна, покупець має право вимагати замінити або здати її в магазин без будь-яких обмежень. Якщо на момент повернення ціна на товар зросла, то за законом Вам мають повернути фактичну вартість. Якщо товар був куплений на ринку, без чеку, то все залежить від порядності продавця, без чека право на повернення товару юридично не захищене.

Нагадаємо, детальну інформацію з питань надання правової допомоги можна отримати у відділі «Карлівське бюро правової допомоги» Першого полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Карлівка, вул. Полтавський шлях, 54а з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 18.00 або за тел. (05346)26 3 10.

Інформацію про адресу найближчого місцевого центру чи бюро правової допомоги можна отримати за єдиним телефонним номером системи безоплатної правової допомоги –

0 800 213 103

(дзвінки безкоштовні зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України, цілодобово)