Стягнення заборгованості через суд, добровільне погашення боргу, реструктуризація – про це та інші правові нюанси говорили 6 червня 2018 року з колективом Чернівецького комунального територіального центру соціального обслуговування “Турбота”.
«Якщо вже є заборгованість, яку особа визнає, і між нею та виконавцем житлово-комунальних послуг підписано договір, слід знати, що при бажанні заборгованість можна реструктуризувати. Це передбачено Законом України «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію». У такому разі потрібно укласти з підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів. Для цього необхідно звернутися з відповідною заявою до постачальника послуг і погодити графік погашення», – пояснив директор Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Сергій Мінтенко.
Якщо постачальник подав на Вас до суду, треба вжити заходи для свого захисту. Зокрема, Ви маєте право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі ненадання їх, надання не в повному обсязі або нижчої якості. Запорукою позитивного вирішення судового спору є підтвердження своїх доводів доказами.
Ми наполегливо рекомендуємо, незважаючи на наявність або відсутність заборгованості за комунальні послуги, належно оформлювати та документувати претензії до виконавців стосовно ненадання або неналежного надання послуги. Таке право споживача передбачене Законом України «Про житлово-комунальні послуги», при цьому для укладення акта-претензії має з’явитися представник виконавця послуг.
Насамкінець працівникам організації роздали буклети на правову тематику та надали правові консультації з правових питань, які цікавили присутніх.
Контактна інформація! Звернутися до фахівців Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна за адресою: м. Чернівці, вул. Університетська, 1, тел. (0 372) 51-36-12.
Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні, приймаються цілодобово).