назад
09.11.18

Моніторинговий візит до Олешківського бюро правової допомоги

131 жовтня начальник відділу моніторингу Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Світлана Ребриста здійснила плановий моніторинговий візит до Олешківського бюро правової допомоги, яке є структурним підрозділом Херсонського місцевого центру з надання БВПД.

Під час моніторингового спостереження фахівець Регіонального центру звернула увагу на такі напрямки: якість роботи з клієнтом в частині доступу до безоплатної правової допомоги; проведення правопросвітницької роботи; надання доступу до електронних сервісів Мін’юсту, взаємодія з іншими суб’єктами надання безоплатної первинної правової допомоги.

Оскільки якість надання правових послуг клієнтам є одним із головних пріоритетів у роботі фахівців з моніторингу, а зворотний зв’язок дозволяє своєчасно виявити всі чинники щодо удосконалення цієї роботи, Світлана Ребриста спільно з працівниками цього бюро – головними спеціалістами Тетяною Бабаскіною та Ганною Трембач, перш за все, вивчили зміст 24 анкет клієнтів зі скриньки «Для відгуків», які містили тільки позитивні відгуки.

Окремої уваги заслуговують подяки клієнтів. Один із відвідувачів бюро – пан Ф. – зі словами вдячності зателефонував 20.09.2018 на гарячу лінію державної установи «Урядовий контактний центр», а там перенаправили до Координаційного центру з надання правової допомоги. Теплі слова були адресовані керівниці бюро Аллі Кудрі та головному спеціалісту Тетяні Бабаскіній за професіоналізм, увагу та шанобливе ставлення.

Завдяки рекомендаціям і порадам наших юристів пан Ф. зробив реструктуризацію заборгованості за житлово-комунальні послуги. Звичайно, саме така оцінка діяльності бюро правової допомоги є найвищою.

2Крім того, Світлана Ребриста здійснила спостереження за консультуванням клієнтів, яких цікавили соціальні питання та встановлення факту права власності на нерухоме майно.

Як зазначила фахівець з моніторингу, Тетяна Бабаскіна та Ганна Трембач надали вичерпні відповіді та фахові роз´яснення на належному комунікативному рівні, із використанням електронної законодавчої бази. Усі клієнти задоволеними залишили бюро та висловили слова подяки за роботу правників, наголошуючи, що така служба, як бюро правової допомоги є дуже необхідною для населення, особливо в сільській місцевості.

3 4

Подібну думку висловила й помічник депутата Херсонської обласної ради Рищука Є.М.Тамара Акімова, яка в силу своєї громадської діяльності тісно співпрацює з нашими колегами в частині перенаправлення клієнтів до бюро правової допомоги.

5Так, за останні 6 місяців 2018 року Тамара Михайлівна перенаправила до бюро близько 50 клієнтів з питань призначення субсидій, соціальних питань, правових проблем воїнів АТО, з питань правового регулювання будівельної амністії.

Усім клієнтам наші працівники надали якісну правову допомогу. Наприклад, клієнт М., завдяки спільним зусиллям, отримав не тільки первинну правову допомогу, але й безоплатну вторинну правову допомогу і захист своїх прав у суді.

На належному рівні в бюро здійснюється і правопросвітницька робота, про що свідчать як карта правових потреб, так і відгуки клієнтів та партнерів бюро. Плануючи правопросвітницькі заходи, наші працівники попередньо вивчають правові потреби населення.

6 7

Світлана Ребриста відмітила, що в приміщені Олешківського бюро є доступ до електронних сервісів Мін’юсту, дитячий куточок, за наявність якого клієнти дякують нашим працівникам.

Приміщення бюро обладнане інформаційними стендами з актуальними роздатковими матеріалами, які постійно оновлюються та доповнюються. До того ж працівники бюро, вивчаючи та аналізуючи правові потреби населення, самостійно розробляють відповідні буклети.

8Так, на момент моніторингового візиту працівники Олешківського бюро розробили три інформаційні буклети на актуальну правову тематику: «Торгівля людьми», «Порядок оформлення І групи інвалідності» та «Порядок виїзду дитини за межі України».

Ці буклети працівники бюро спільно із Світланою Ребристою розмістили на міжрегіональному інформаційно-правовому ресурсі, що розроблений для спільного використання з колегами із Полтавської та Сумської областей в межах укладеної 24.10.2018 у м. Полтава угоди між регіональними центрами в Херсонській, Полтавській та Сумській областях про співпрацю та взаємодію у правопросвітницькій діяльності.

9

Плідними і конструктивними цього дня були й робочі зустрічі. Зокрема, з начальником управління освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Олешківської РДА Олександром Зарівним, який є і головою громадської організації «Спілка учасників бойових дій – ветеранів АТО Олешківського району».

Світлана Ребриста та Тетяна Бабаскіна погодили з паном Олександром впровадження на території району довгострокового правопросвітницького проекту «Школа правознавців», який широко використовується місцевими центрами з надання БВПД на території області і в якому беруть участь також наші партнери і громадські організації.

Світлана Ребриста розповіла пану Олександру про механізм роботи цього проекту на територіях юрисдикцій Бериславського та Каховського місцевих центрів.

Під час робочої зустрічі, на якій була присутня і спеціаліст вищезазначеного управління Галина Гараненко, фахівець з моніторингу поділилися з освітянами Олешшя напрацюваннями наших колег з Охтирського місцевого центру з надання БВПД, що на Сумщині, в розрізі співпраці з Малою академією наук учнівської молоді.

Сторони погодили спільну співпрацю у сфері молодіжної політики, орієнтовану на освіту та просвітницьку діяльність з прав людини, захисту прав людини, залучення молоді до науково-дослідницької діяльності у галузі права.

Окрема увага під час робочої зустрічі була приділена й питанням шкільного булінгу та насильства в сім’ї. Правники розповіли освітянам Олешшя про розроблену Голопристанським місцевим центром та Чаплинським бюро угоду по протидії шкільному булінгу, яка їх дуже зацікавила.

Фахівці системи БПД зустрілись також з начальниками Олешківського районного відділу ДРАЦС та ДВС ГТУЮ у Херсонській області Ганною Устенко і Олексієм Пасіковим. Сторони обговорили тематику спільних правопросвітницьких заходів, новели в законодавстві та проблемні правові питання, які виникають при зверненні громадян та перенаправлення клієнтів з питаннями, які належать до компетенції бюро правової допомоги. Співпраця з даними службами в бюро є налагодженою та конструктивною.

10

Ганна Валентинівна та Олексій Миколайович зазначили, що завдяки функції з надання безоплатної вторинної правової допомоги, визначені чинним законодавством категорії громадян мають змогу швидко захистити свої права у суді, а наявність такої послуги в бюро правової допомоги забезпечує їм швидкий доступ до суду, тому завжди скеровують клієнтів до бюро.

11