назад

Naputn poradu molod 2Як захистити свої права в торгових мережах та закладах громадського харчування? Що роботи, якщо ваші речі зникли з камери схову? Куди звертатись, якщо ціна товару на касі відрізняється від вказаної на ціннику? Чи можна відмовитись від страви, якщо вона вам не сподобалась?

       Про це та про багато чого цікавого розповідала начальниця відділу правопросвітництва та взаємодії з суб’єктами надання безоплатної первинної правової допомоги Бердянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Вікторія Донцова під час проведення навчальних лекцій для учнів та студентів навчальних закладів міста Бердянська.

       Намагаючись встигнути до останнього дзвоника та літніх канікул, за останній тиждень Вікторія Донцова завітати до Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів міста Бердянська №2, Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 1 та до Відокремленого структурного підрозділу «Бердянський коледж Таврійського державного агротехнологічного університету». Під час правопросвітницьких лекцій школярі та студенти мали змогу дізнатись про основні свої права, що гарантуються Конституцією України, Цивільним кодексом України та Законом України “Про захист прав споживачів”.

       Так для багатьох було несподіванкою дізнатись, що табличка з написом «Адміністрація не несе відповідальності за ваші речі в камері схову» є порушенням та вводить в оману покупців, адже залишаючи речі в камері схову, фактично укладається договір зберігання. Відповідно до ч. 3 ст. 937 Цивільного кодексу України, підтвердженням укладення зазначеного договору є номерний жетон або ключ від камери схову з порядковим номером, який надає споживачеві зберігаюча сторона, наприклад супермаркет. З цього моменту магазин несе відповідальність за збереження залишених речей. Окрім зазначеного, присутні дізнались, що українським законодавством взагалі не передбачено жодного обов’язку покупців здавати свої речі в камери схову.Naputn poradu molod 3

       Викликало жваве обговорення питання, що стосувалась повноважень охоронця магазину. Для більшості було несподіванкою дізнатись, що ніхто не має права обшукувати речі, вимагати товарний чек чи якось перешкоджати покупцеві вільно покинути приміщення.

       Також цікавим було питання стосовно розбіжностей ціни товару на ціннику та на касі, тобто яку ж ціну сплачувати? В даному випадку порушення ч. 1 ст. 691 Цивільного кодексу, згідно якої покупець зобов’язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Грошова сума – ціна – є однією з головних умов договору, поки нова сума існує лише в базі даних, покупець не давав на неї згоду і має право придбати товар, за старою ціною, що вказана на ціннику.

       Приємним було почути, що абсолютно всі знають, що згідно ст. 9 «Закону про захист прав споживачів»,  споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Головним залишається те, що є певний перелік товарів, який не підпадає під норму зазначеної статті, адже постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.94 N 172 затверджено вичерпний Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну. До цього перелiку потрапили усi продовольчi товари, лiкарськi препарати та засоби особистої гігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби, білизна натільна та постільна, друковані видання, записані DVD-диски, ювелірні вибори та інше.

       Під час заходів, присутні також дізналися, що сплачувати за страву все ж таки потрібно, навіть якщо вона «не сподобалась» чи «не виправдала надію», але можна відмовитись, якщо страва має не той вигляд що в меню, чи має не ті компоненти, що були вказані в складі страви.

       Окрім вищевикладеної інформації, Вікторія Донцова також розповіла про можливість та право, кожному залишити свою скаргу, подяку чи побажання у Книзі відгуків та пропозицій. Розповіла про «Куток споживача» та надала контакти Бердянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, відділу захисту прав споживачів Бердянської міської ради та порекомендувала, при необхідності, відвідувати Всеукраїнський сайт «Електронна книга Скарг України. Звикай жити краще».

За безоплатною правовою допомогоююридичними консультаціями та роз’ясненнями законодавства звертайтесь до установ системи безоплатної правової допомоги:

  • Бердянський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги  –  м. Бердянськ, вул. Свободи, 115/Богуславського, буд. 8,  1-й поверх (будівля санепідемстанції),  тел. (06153) 4-89-43, скайп: berdyansk_center, ел.адреса: berdyansk.zaporizhya@legalaid.zp.ua
  • Філіал Бердянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги – м. Бердянськ, вул. Шмідта, 20, тел. (06153) 4-45-35,  скайп: berdyansk_center, ел.адреса: berdyansk.zaporizhya@legalaid.zp.ua

А також єдиний телефонний номер

системи безоплатної правової допомоги: 

0-800-213-103 (діє цілодобово і безкоштовно)