У співпраці з нашим партнером – Сумським державним університетом, 14 грудня на базі вищого навчального закладу працівниками Регіонального центру проведено семінар за проектом «таємний клієнт».
На початку заняття Наталія Поставська, начальник відділу моніторингу діяльності місцевих центрів представила коротку хронологію розвитку системи безоплатної правової допомоги в Україні та у Сумській області, зупинившись на тій частині моніторингу, яка стосується дослідження «таємний клієнт», зазначивши, «що передбачений комплекс організаційних заходів, спрямованих на визначення рівня комунікації працівників місцевих центрів з клієнтом, доступності та якості наданих працівниками місцевих центрів та бюро правової допомоги правових послуг».
Заняття з майбутніми психологами та соціальними працівниками розпочала старший викладач кафедри психології, політології та соціокультурних технологій, кандидат психологічних наук Наталія Теслик. Вона акцентувала увагу студентів на психологічних особливостях організації консультування, а саме: позицій у спілкуванні, невербальній комунікації та інших організаційних особливостях консультативного спілкування.
Далі роботу продовжено у підгрупах, де учасники моделювали життєві ситуації, за якими можна звернутися за юридичною допомогою. Про те, наскільки та чи інша проблема реалістична продовжено у діалозі з начальником відділу забезпечення діяльності контактного центру Олексієм Рибалкою. Фахівець обґрунтував доцільність та орієнтовне вирішення правового питання. Під час спілкування Олексій Рибалка інформував учасників семінару про роботу контактного центру (єдиний телефонний номер 0 800 213 103), зазначивши найактуальніші питання, з якими звертаються мешканці України.
Після групової роботи перейшли до основного – інструктажу за анкетою «таємний клієнт». Питання анкети підготовлено Регіональним центром за участю фахівців Сумського державного університету. У формі аналізу презентаційних матеріалів студенти дізналися, на що необхідно звертати увагу, відвідуючи місцевий центр чи бюро.
Ось такий ґрунтовний, системний, фаховий підхід до реалізації дослідження «таємний клієнт» за участю Сумського державного університету стане тільки позитивним чинником у подальшому розвитку системи безоплатної правової допомоги на Сумщині. Сподіваємося, що отриманий під час реалізації проекту «таємний клієнт» досвід стане у нагоді майбутнім випускникам сумського вищого навчального закладу.
Проект «таємний клієнт» реалізується відповідно до Методичних рекомендацій щодо здійснення моніторингу діяльності місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджених наказом Координаційного центру з надання правової допомоги №145 від 26 квітня 2017 року.
По завершенню заходу учасникам надано матеріали: буклети про безоплатну правову допомогу, діяльність бюро правової допомоги, за проектом «Я МАЮ ПРАВО!», візитівки-календарі Регіонального центру тощо.
Регіональний центр з надання БВПД у Сумській області:
Адреса: м. Суми, вул. Першотравнева, 29.
Тел. (0542) 60-66-47.