назад

novi vukluku 1Неврегульованість ринку комунальних послуг та певні законодавчі шпарини й протиріччя, досить часто створюють певні можливості для монопольних компаній маніпулювати, нав’язувати та перекладати на плечі пересічних споживачів, далеко не дешеві послуги та додаткові сервіси, сплачувати які доводиться нам з вами з власної кишені.

       Буквально нещодавно фахівці Бердянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги одержали першу вагому перемогу в багатомісячній боротьбі з газовим монополістом. Й хоча судові баталії ще тривають, фахівці місцевого центру разом з активістами та представниками депутатського корпусу, змусили керівництво ПАТ “ЗАПОРІЖГАЗ” та ТОВ “ЗАПОРІЖГАЗ ЗБУТ” сісти за стіл переговорів та піти на певні поступки споживачам щодо встановлення індивідуальних вузлів комерційного обліку газу замість загальнобудинкових лічильників та здійснити перерахунок за справедливими нормами споживання природнього газу.

       novi vukluku 2Слід зазначити, що передумовою цих поступок, стала значна та кропітка робота, яка була проведена фахівцями місцевого центру. За весь період  конфлікту між споживачами та газовими компаніями було складено десятки заяв, скарг, звернень в різні державні органи та установи, проведено багаточисельні зустрічі, підготовлено та спрямовано десятки позовних заяв.

       І ось начебто, коли проблема була практично вирішена, на плечі споживачів звалився новий «сюрприз». Перекладаючи відповідальність по обслуговуванню мереж, газовий монополіст змушує підписувати мешканців багатоквартирних будинків так званий акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін. Це означає, що в подальшому здійснення ремонту, заміна газопроводів, вентилів та інших складових стане виключним обов’язком споживачів. І якщо ремонт та заміна водо-, тепло-, електромереж в багатоквартирних будинках, як правило здійснюється штатними слюсарями та електриками, то проведення робіт пов’язаних з газовими мережами є виключною компетенцією організацій, що мають дозвіл державних органів на проведення таких робіт й послуги яких є не з дешевих.novi vukluku 3

       Тому, задля обговорення та вирішення зазначеної проблеми наприкінці жовтня цього року в приміщені Бердянського виконавчого комітету відбулась зустріч за участю заступника міського голови з питань ЖКХ Григорія Горячєва, депутата міської ради Віктора Цуканова, представників ПАТ «Запоріжгаз» та Державної служби України з надзвичайних ситуацій, фахівців Бердянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, голів ОСББ та активістів. Кожна сторона навела свої аргументи та власне бачення вирішення зазначеної ситуації. Але не зважаючи практично на двогодинну дискусію, компромісу досягти так і не вдалося.

Таким чином, перед фахівцями Бердянського місцевого центру постали нові виклики, вирішувати які доведеться в найближчий час.

Нагадуємо, що за отриманням безоплатної правової допомоги можна звернутися до Бердянського місцевого центру з надання БВПД:

  • Адреса: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Свободи, 115/Богуславського, 8,  1-й поверх (будівля санепідемстанції)
  • Телефони: (06153) 4-89-42, (06153) 4-89-43, 0950209918, 0960079909,
  • Ел. пошта:  berdyansk.zaporizhya@legalaid.zp.ua, 
  • Скайп: berdyansk_center.

А також єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги:

0-800-213-103 (діє цілодобово і безкоштовно).