З 1 по 3 березня у Києві відбулася робоча зустріч з питань, пов’язаних з удосконаленням роботи місцевих центрів з надання БВПД та впровадження оновленої комплексної інформаційно-аналітичної системи забезпечення надання безоплатної правової допомоги (далі – КІАС). Засідання робочої групи відбулося за підтримки проекту “Доступна та якісна правова допомога в Україні”.
Як зазначив на початку зустрічі директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк: «Нам дуже важливо почути думку наших колег на місцях, які безпосередньо працюють з клієнтами та надають правові послуги. Ми повинні бути зваженими у пошуках шляхів вирішення питань і не ігнорувати наявних проблем. Оновлений КІАС повинен враховувати перспективи розвитку нашої діяльності».
Серед учасників робочої зустрічі керівництво Координаційного центру, начальники управлінь, директори регіональних та місцевих центрів з надання БВПД (далі – РЦ та МЦ), представники Львівської та Одеської міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ.
Участь у зустрічі взяла керівниця групи експертів проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» Іванна Ібрагімова.
Під час триденної зустрічі учасники мали нагоду обговорити актуальні питання, пов’язані з удосконаленням окремих процедур роботи МЦ та впровадження оновленої КІАС, серед яких, зокрема:
• взаємодія між центрами з надання БВПД в частині перенаправлення звернень клієнтів, у тому числі, по ЦАС (цивільні та адміністративні справи) до тих центрів де знаходиться суд, що має розглядати справу та можливі механізми врегулювання таких питань;
• фіксація першої зустрічі адвоката/працівника МЦ з клієнтом;
• фіксація повного виконання адвокатом виданого йому доручення;
• надання БППД у письмовому вигляді;
• необхідність отримання від клієнта згоди на оброблення персональних даних під час надання БППД/БВПД;
• визначення переліку документів, що підтверджують участь адвоката/працівника МЦ у судовому засіданні;
• показники результативності роботи адвоката/працівника МЦ в ЦАС – визначення та врахування під час здійснення оплати послуг адвоката/працівника МЦ.
Учасники робочої групи обговорювали також питання щодо алгоритму дій у випадку, коли клієнт письмово відмовляється від надання БВПД, а також чи потрібно враховувати під час визначення права на БВПД в якості доходу особи – аліменти, що отримуються нею та/або соціальна допомога малозабезпеченій сім’ї, що оформлена на особу, яка потребує БВПД.
Детально обговорювали можливі варіанти порядку видачі доручень про надання БВПД у цивільних чи адміністративних справах на представництво інтересів чи складання процесуальних документів центром (РЦ чи МЦ) особам, які утримуються під вартою.
Окремо порушувалося питання повноважень працівників МЦ з урахуванням змін до процесуальних кодексів та запити МЦ до інших установ (ДФС, управління пенсійного фонду) щодо майнового стану заявників.
Напрацювання за результатами засідання робочої групи після їх обговорення із структурними підрозділами Координаційного центру з надання правової будуть відображені у відповідних актах інформаційно-роз’яснювального характеру Координаційного центру з метою спрощення роботи працівників, зокрема місцевих центрів з надання БВПД під час забезпечення надання БППД та БВПД.
Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах: