назад
27.07.16

Підсумки конкурсу на посади керівників бюро правової допомоги

HowЗавершився відкритий конкурс з відбору кандидатів на посади начальників/заступників начальників бюро правової допомоги, за результатами якого для прийняття рішень щодо призначення їх  на згадані посади рекомендовано 915 осіб. Крім того, 483 учасники конкурсу рекомендовані конкурсними комісіями для прийняття рішень щодо призначень їх на інші посади у бюро. Нині розпочато призначення працівників бюро з числа тих, які були рекомендовані.

ЩО ТАКЕ «БЮРО ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ»?

Нагадаємо, з метою забезпечення та розширення доступу до якісної безоплатної первинної та вторинної правової допомоги, відповідно до Плану заходів з реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвитку системи надання безоплатної правової допомоги, із 1 вересня 2016 року в Україні буде відкрито понад 400 бюро правової допомоги у структурі місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у районах та містах обласного значення у всіх регіонах України. Основними завданнями бюро є правопросвітництво у територіальних громадах, надання безоплатної первинної та забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги, надання останньої (крім захисту), забезпечення доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції. Тож кожен, хто звернеться до бюро, отримає юридичні консультації, зможе скористатися електронними сервісами Мін’юсту та, за потреби, фахівці бюро допоможуть отримати адвокатські послуги для здійснення представництва інтересів у суді.

Відкриття бюро передбачено Планом пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 травня 2016 року №418-р.

Тож з метою відбору персоналу цих бюро за організаційної та методологічної підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», що реалізується Канадським бюро міжнародної освіти і фінансується Міністерством міжнародних справ Канади, проходив відкритий конкурс.

КОНКУРС. ЕТАПНІСТЬ

Конкурс походив впродовж 4 квітня – 15 липня нинішнього року у кілька етапів. Бажання взяти участь у ньому виявили 4129 осіб, заповнивши відповідні заявки он-лайн, що було першим етапом участі в конкурсі. За результатами розгляду заявок на відповідність формальним критеріям (наявність вищої освіти не нижче першого (бакалаврського) рівня, правильне та повне заповнення заявок, зокрема, в частині зворотніх контактів), конкурсантів було запрошено до проходження дистанційного курсу навчання «Вступ до системи безоплатної правової допомоги» – другого етапу конкурсу. Навчання пройшли 2495 осіб, яких було запрошено до заключного, третього етапу конкурсу – інтерв’ю із конкурсними комісіями у регіонах. Останні були сформовані так, що 2/3 їхнього – проактивні представники громадянського суспільства у регіонах, представники громадських організацій, які опікуються наданням сервісних послуг для мешканців своїх громад. І лише 1/3 складі комісій – працівники Координаційного центру, Головних територіальних управлінь юстиції та центрів з надання БВПД. Інтерв’ю у регіонах проходили з 4 до 15 липня включно. Усього за цей час конкурсні комісії провели інтерв’ю із 2018 кандидатами, які з’явилися на співбесіди.

13576868 612052768961251 2338156254795226742 o

Інтерв’ювання кандидата у Хмельницькому

РЕЗУЛЬТАТИ КОНКУРСУ

За результатами інтерв’ю конкурсні комісії у 24-х областях рекомендували для прийняття рішень щодо призначення на посади начальників/заступників начальників бюро правової допомоги 915 осіб. Крім цього, 483 учасники конкурсу рекомендовані для прийняття рішень щодо призначення на інші посади у бюро за відповідної на те потреби. Призначення на роботу здійснюватиметься директорами відповідних місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги*.

«Конкурсні комісії, формуючи списки рекомендованих кандидатів, висловлювали свою колегіальну думку стосовно відповідності претендентів встановленим вимогам щодо їх конкретних компетенцій. Тобто, нині сформовано «пул» рекомендованих фахівців, з якого за рішенням директорів місцевих центрів буде обрано одного з кандидатів для призначення на посаду керівника та/або заступника керівника бюро, – коментує результати конкурсу директор Координаційного центру Андрій Вишневський. – Крім того, близько півтисячі осіб рекомендовано на посади головних спеціалістів у бюро. На наш погляд, для керівників місцевих центрів це стане добрим «кадровим резервом».

Що стосується рішень про прийняття на роботу, то, зауважує директор Координаційного центру, пріоритет надається вмотивованості кандидатів до роботи із людьми. «Сильна мотивація кандидатів є значно важливішим фактором, аніж досвід і знання, які за наявності мотивації, програм інтенсивного навчання (які будуть забезпечені) та наставництва з боку більш досвідчених працівників місцевих центрів, можна швидко набути»,Андрій Вишневський.

Загалом, зважаючи на кількість бюро, які було заплановано відкрити із 1 вересня (а саме, 434) та кількість учасників, які прийшли на інтерв’ю, конкурс у середньому по Україні становив 5 чоловік на 1 посаду у бюро.

РЕКОМЕНДОВАНІ КАНДИДАТИ

Найбільше осіб рекомендовано у Дніпропетровській (66 кандидатів), Львівській (66 кандидатів), Київській (54 кандидати), Одеській (52 кандидати), Вінницькій (48 кандидатів), Кіровоградській (45 кандидатів), Миколаївській (44 кандидати), Полтавській (43 кандидати) та Харківській (40 кандидатів) областях.

розподіл по областях

Переглянути поіменний перелік кандидатів на посади керівників та інших працівників бюро правової допомоги, рекомендованих комісією конкурсу директорам відповідних місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги для прийняття рішень у розрізі регіонів можна тут

У низці населених пунктів, де планувалося відкриття бюро, наразі не рекомендовано жодного з претендентів, зокрема у Донецькій (Олександрівське, Великоновоселівське, Авдіївське бюро), Київській (Ржищівське бюро), Луганській (Новопсковське бюро), Полтавській (Гребінківське бюро), Харківській (Близнюківське бюро), Херсонській (Високопільське, Нововоронцовське, Чаплинське бюро), Черкаській (Катеринопільське бюро) та Чернівецькій (Герцаївське бюро) областях. Тож пошук персоналу для цих бюро продовжується. Крім того, на думку директора Координаційного центру Андрія Вишневського, для забезпечення нормальної роботи тих бюро, які будуть відкриті з 1 вересня, доцільно призначати одразу 2-х працівників: «Не має значення на які саме посади і у якому порядку будуть призначені ці фахівці. Роль кожного керівника і заступника – у безпосередньому наданні послуг клієнтам, тобто суто сервісна. Вони повинні працювати в режимі взаємозамінності: якщо один проводить консультування на виїзді, інший – завжди на місці. Адже в робочі години і дні бюро повинно бути відкритим завжди і працювати без жодних винятків. Якщо немає можливості одразу призначити двох людей, на наш погляд, краще відкласти відкриття такого бюро».

Що стосується віку, статі, освіти та досвіду роботи рекомендованих, то 54% кандидатів – жінки; 41% з усіх, хто був рекомендований на посади – віком до 30 років.

розподіл за статтю

розподіл за віком

84% – мають юридичну освіту вище рівня бакалавра, 46% претендентів мають досвід налагодження діяльності “з нуля”. 16% з претендентів мали досвід роботи в органах місцевого самоврядування, 24% – досвід роботи у громадських організаціях (волонтерських, ініціативних групах), які надають правову допомогу, а 13% – у таких, які надають соціальні послуги; 44% працювали у місцевих державних адміністраціях (територіальних органах центральних органів виконавчої влади чи органах місцевого самоврядування, установах, що фінансуються з державного чи місцевого бюджетів), а 40% – мають досвід роботи в територіальних органах юстиції.

освіта

досвід справи з нуля

Більше статистичних даних про учасників конкурсу за різними параметрами ↓

Галерея зі статистики

НАСТУПНІ КРОКИ

У наступні два тижні, як очікуються, відбудуться призначення фахівців у бюро правової допомоги. До середини серпня у регіонах пройдуть установчі навчальні семінари для новопризначених працівників бюро правової допомоги, організовані спільно місцевими та регіональними центрами з надання БВПД та за участі представників Координаційного центру з надання правової допомоги.

Висловлюємо вдячність усім кандидатам за зацікавленість в роботі бюро правової допомоги та участь у конкурсі!

Бажаємо призначеним на посади в бюро кандидатам успіхів у роботі!

__________________________________

*Відповідно до законодавства про працю України в межах повноважень та в порядку, що визначені Положенням про центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 02 липня 2012 р. № 967/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 липня 2012 р. за № 1091/21403.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook         YouTube YouTube         Google Google+  тTwitter