назад

Підсумки роботи безоплатної правової допомоги у 2016 році обговорили під час прес-конференції

S1310113

18 січня під час спільної прес-конференції Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області та Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області, директор Регіонального центру Ірина Протченко розповіла про розвиток надання правової допомоги у 2016 році.

 

З 1 січня 2013 року безоплатна вторинна правова допомога надається у кримінальному процесі, забезпечуючи доступ до правосуддя у середньому по Чернігівській області 1700 підозрюваним та обвинуваченим щорічно.
Цю послугу забезпечує регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області.
З 1 липня 2015 року відбувся новий етап розбудови системи – запрацювали в області 3 місцевих центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги – у місті Чернігів, Мена та Ніжин, які забезпечують доступ до такої допомоги у повному обсязі всім визначеним законом категоріям осіб у цивільних та адміністративних справах.S1310024
Насамперед, це представники соціально вразливих верств суспільства. За період роботи з 1 липня 2015 року по 31 грудня 2016 року до центрів надійшло понад 8 тис. звернень, звернулося 5 140 осіб, а майже 659-ти особам було призначено адвоката для представництва у судових спорах.
З 1 вересня 2016 року у 19-ти районах Чернігівської області почали роботу новостворені відділи місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги – бюро правової допомоги.
Робота Бюро спрямована насамперед на посилення правової спроможності громад, забезпечення рівного доступу кожного громадянина до безоплатної правової допомоги.
Основними завданнями, які виконують бюро правової допомоги, є:
– правопросвітництво;
– надання безоплатної первинної правової допомоги (правові інформації та консультації);
– забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги (захист, представництво інтересів в суді, складання документів процесуального характеру);
– забезпечення доступу до електронних сервісів Мін’юсту.

S1310033

Починаючи з 1 вересня 2016 року за безоплатною правовою допомогою до бюро звернулося 4 105 осіб, з них у 162 особи прийнято звернення про надання БВПД.
Було вирішено 615 питань після звернення до бюро, а саме:
питання перерахунку пенсій працюючому пенсіонерові, відновлення статусу ліквідатора аварії на ЧАЕС, оформлення субсидії, оформлення земельного паю, перерахування виплат, оплата лікарняного пов’язаного з травмою на виробництві, щодо укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

S1310140
Також, із основних завдань роботи бюро є питання забезпечення доступу громадян до електронних сервісів Мін’юсту. Протягом даного періоду цією послугою скористалися 31 громадянин області.
З 1 вересня працівниками Бюро було здійснено 114 виїздів ( за межі райцентрів) з метою консультування громадян, а також проведено 147 виїзних інформаційних заходів з метою правопросвітництва.
Працівниками Бюро було проведено 121 зустріч в колективах, організовано 7 виступів на радіо, 9 виступів на телебаченні та розміщено 69 матеріалів в друкованих ЗМІ.
За даний період (з 1 вересня) було здійснено 123 мобільних консультаційних пунктів та працювало 28 дистанційних пунктів в області. Під час виїздів мобільних консультативних пунктів за місцем фактичного проживання осіб безоплатну правову допомогу мали змогу отримати одинокі непрацездатні громадяни, особи, які позбавлені можливості пересування, люди з обмеженими фізичними можливостями та особливими потребами.
Місцевими центрами укладено 44 Меморандуми про співпрацю з органами влади та громадськими організаціями.

S1310141
Пріоритетом у роботі є налагодження ефективного діалогу та обговорення конкретних шляхів співпраці з органами місцевого самоврядування. Так, на сьогоднішній день 9 районними радами та об’єднаними територіальними громадами області прийнято Програми правової освіти та надання безоплатної правової допомоги населенню громади на 2016 – 2017 роки.

Координаційний центр Міністрества юстиції України надав низку пропозицій до проекту середньострокового плану пріоритетних дій Уряду на 2017 – 2020 роки.
Зокрема, у 2017 році пропонується закріпити такі пріоритети:
1. Переорієнтація всієї системи з надання правової допомоги індивідуально кожному клієнту на посилення правової спроможності та правових можливостей територіальних громад.
2. Створення ефективної системи підвищення кваліфікації, узагальнення та поширення кращої практики та забезпечення обміну досвідом для працівників системи БПД, прокуратури, органів внутрішніх справ, судових органів, адвокатів, громадських організацій, волонтерських рухів, представників органів місцевого самоврядування.
3. Забезпечення проведення постійного моніторингу правових потреб громадян, функціонування та регулярне оновлення загальнодоступної бази електронних консультацій з правових питань та запуск роботи п’яти міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ у Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі та Львові, які повинні стати основою інфраструктури системи управління правовими знаннями.
4. Забезпечення переходу до змішаної моделі надання БВПД – здійснення представництва інтересів в суді як адвокатами, які працюють в системі БПД, так і штатними адвокатами та юристами центрів з надання БВПД.
5. Перехід від ієрархічної моделі підпорядкованих державних установ до мережі незалежних провайдерів БПД.
За правовою допомогою можна звернутися до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, вул. П’ятницька, 39, оф. 711.
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.

S1310116S1310001