назад
19.09.19

Покрокова інструкція у випадку перегорання техніки

У червні 2019 року в Кривому Розі відбулась аварії на трансформаторній станції електричних мереж, внаслідок чого у понад 18 будинках було допущено перенапругу в мережі. Як наслідок – перегоріла техніка більш ніж в 200 громадян.У зв’язку з цим фахівці Криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги організували широку інформаційну кампанію та провели робочі зустрічі з керівництвом Інгулецького району, а потім і зустрічі з постраждалими, вуличними та будинковими комітетами. А ще – розробили покрокову методичку з допомоги постраждалим користувачам.

Що ж робити, якщо перегоріла техніка?

Крок 1 – скласти письмове звернення (скаргу): розписати стан справ і попросити здійснити перевірку якості надаваних послуг та скласти акт.(адреси для звернення додаються).

Крок 2 – направити письмове звернення листом з повідомленням про вручення (для швидкості – також і на електронну адресу).

ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»:

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

Крок 3 – під час обстеження при складанні акта наполягати на зазначенні причини аварійної ситуації, внаслідок чого перегоріла побутова техніка.

У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях – якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

Форма акта-претензії затверджена Постановою Кабінету Міністрів Україні від 27.12.2018 №1145 «Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг»

Крок 4. Знайдіть договір на постачання електроенергії. Якщо його немає на руках – направляйте інформаційний запит на підприємство-надавача послуг з електроенергії у відповідності до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» та просіть надати вам такий договір. Інформаційний запит також направляйте листом з повідомленням про вручення.

Крок 5. Зверніться в Ремпобуттехніку, сервісний центр для отримання заключення стосовно причин псування техніки, зберігайте висновки, чеки, квитанції, всі документи на техніку.

Крок 6. Усі зібрані документи стануть підставою для направлення претензії для відшкодування матеріальної шкоди.

Крок 7. Якщо в досудовому порядку підприємство-надавач послуг відмовляється компенсувати збитки, звертайтесь до суду.

Отримати консультацію, роз’яснення, допомогу в складанні документів (заяв, скарг) можна в Криворізькому центрі безоплатної вторинної правової допомоги (м.Кривий Ріг, вул.Качалова, б.2, 098-040-83-70). 0-800-213-103 – цілодобовий всеукраїнський контакт-центр системи безоплатної правової допомоги.

Корисні контакти:

ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», м.Дніпро, проспект Слобожанський, 127б, тел .: +38 (056) 770 11 55, 067 770-11-55, hotline@dnep.com.ua

ТОВ «Сітісервіс», 50074, м.Кривий Ріг, вул. Володимира Бизова, д. 5, тел.92-27-75

Державна інспекція енергетичного нагляду України
04112, м.Київ, вул. Дорогожицька, 11/8, тел. 044-594-79-2,   gden@den.energy.gov.ua

Криворізьке відділення інспекції Держенергонагляду в Дніпропетровській області – 50031, м.Кривий Ріг, вул. Женевська, 1

Національна комісія, що здійснює державне регулювання в сферы енергетики і комунальних послуг: 03057, м.Київ, вул.Смоленська, 19, електронна пошта box@nerc.gov.ua

49000, м.Дніпро, вул.Володимира Мономаха, 17а, електронна пошта energo.dp@newline.net.ua