Карантин та пов’язані з ним обмеження вніс корективи у діяльність системи безоплатної правової допомоги. Система БПД призупинила особистий прийом громадян та надає правові послуги дистанційно. Збільшилась кількість дзвінків до контактного центру системи БПД. Якщо у лютому за номером 0 800 213 103 надійшло понад 28 тис. звернень, то у березні – майже 32 тис.
Протягом січня-березня 2020 року фахівці контактного центру опрацювали понад 90 тисяч телефонних дзвінків. У порівнянні з ІV кварталом минулого року, загальна кількість телефонних дзвінків зросла більше ніж на 7%.
«Правову допомогу від держави кожна людина може отримати дистанційно. У тому числі – за допомогою телефонного зв’язку. Враховуючи встановлені у зв’язку з карантином обмеження, зокрема, у пересуванні та спілкування з оточенням, система БПД посилила роботу своїх сервісів, зокрема, це стосується контактного центру», — зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.
Загалом за І квартал 2020 року працівники контактного центру надали майже 20,2 тис. консультацій з правових питань, близько 2,6 тис. роз’яснень з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги. Понад 10,8 тис. дзвінків стосувалися надання контактної інформації центрів та бюро правової допомоги, органів державної влади, установ та організацій, які надають різні види послуг тощо.
Також надійшло 2 763 повідомлення про затримання осіб за вчинення кримінального або адміністративного правопорушення та 204 повідомлення про винесення постанови/ухвали про залучення захисника за призначенням або проведення окремої процесуальної дії.
Крім того, з 11 лютого цього року запрацювала «гаряча лінія» 1547 з попередження домашнього насильства. Зателефонувавши за цим номером телефону» усі абоненти та абонентки цілодобово зможуть отримати інформаційну допомогу щодо існуючих сервісів для постраждалих від домашнього насильства. Також за запитом їм буде надана кризова соціально-психологічна допомога. Працівники контактного центру відповіли на 25 телефонних звернень від осіб, які постраждали від домашнього насильства, а також 101 особі була надана контактна інформація про функціонування «гарячої лінії» 1547.
З початку цього року найчастіше громадяни телефонували за номером 0 800 213 103 за отриманням правових консультацій щодо захисту їх прав у сферах цивільного, адміністративного, сімейного, кримінального та трудового законодавства. Також актуальними залишатися низка питань, пов’язаних із соціальним захистом осіб, зокрема стосовно порядку призначення їм державної соціальної допомоги, пенсійного забезпечення, оформлення спадщини. Крім того, значний відсоток дзвінків стосувався отримання контактної інформації органів державної влади, громадських організацій, а також телефонних номерів їх «гарячих ліній» тощо.
Серед запитань, пов’язаних з запровадженням карантину, більшість стосувалася трудових правовідносин, порядку здійснення судочинства, правомірності підвищення цін на продукти харчування та лікарські засоби, нарахування пені за несплату суми житлово-комунальних послуг, отримання соціальної підтримки по частковому безробіттю, кредитних зобов`язань тощо.