У вересні 2017 року до Першотравенського бюро правової допомоги звернулася літня жінка – громадянка Світлана Л*, із питанням законності та правомірності стягнення з неї у судовому порядку заборгованості за спожиті комунальні послуги.
Жінка розповіла, що дійсно має заборгованість за опалення та водопостачання, оскільки отримує пенсію у розмірі 1200 грн. і в той час коли їй не надавалася субсидія, вона не мала змоги оплачувати усі послуги в повному обсязі. Громадянка навіть зверталася до міського житлово-комунального підприємства (МЖКП) із заявою про укладення договору реструктуризації боргу. Проте, у відповідь отримала розрахунок по заборгованості на суму двадцять чотири тисячі сто тридцять чотири гривні, із зазначенням, що договір потрібно укласти на всі кошти. Не погодившись із такою великою сумою вона вирішили відмовитися від укладення договору реструктуризації. Тоді ж МЖКП звернулося із позовною заявою до Першотравенського міського суду про стягнення заборгованості із Світлани Л* за спожиті комунальні послуги на суму 24 134, 88. Власне, із цією позовною заявою жінка і прийшла до Першотравенського бюро правової допомоги. Варто зазначити, що суддя по справі була налаштована врегулювати спір «мирним» шляхом, спонукаючи жінку укласти договір реструктуризації на усю суму, яку вимагає стягнути МЖКП.
Вивчивши позовну заяву та додані до неї документи, головний спеціаліст Першотравенського бюро правової допомоги Тетяна Хандрига виявила, що МЖКП у своїх позовних вимогах просить стягнути борг який складається із заборгованості яка виникла ще у 2011 році, при цьому у розрахунках, наданих станом на 2011 рік, вже існує заборгованість у розмірі 11 000 грн. Крім того, позивач просив стягнути заборгованість поза межами строку позовної давності встановленої Цивільним Кодексом України.
Отже, Тетяна Хандрига склала заперечення на позовну заяву з обґрунтуванням незаконності позовних вимог у такому розмірі та проханням застосувати строк позовної давності, в межах якої і стягнути заборгованість. Майже пів року тривав судовий процес і як результат – Першотравенський міський суд вирішив позовну заяву Першотравенського міського житлово-комунального підприємства до громадянки Л* про стягнення боргу за спожиті комунальні послуги задовольнити частково, застосувавши строк позовної давності та не врахувавши незаконно виставлені розрахунки. А отже, стягнувши лише половину суми, яку позивач заявляв у своїх вимогах.
Вдячна клієнтка, задоволена рішенням суду, стала постійним відвідувачем бюро з різних питань.
Нагадуємо, що за отриманням безоплатної правової допомоги ви можете звернутися до Першотравенського бюро правової допомоги за адресою: м. Першотравенськ, вул. Гагаріна буд.16а, тел. 05633 5 -11 – 15
Детальну інформацію з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги, також можна отримати за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103.