назад

492-1Які мають права споживачі? Як повернути або обміняти товар? На ці та інші запитання давала відповідь фахівець Хотинського бюро правової допомоги Галина Руснак під час правопросвітницького заходу. Він відбувся на базі Хотинської загальноосвітньої школи для дітей та викладачів.

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізовується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

• захист своїх прав державою;
• належну якість продукції та обслуговування;
• безпеку продукції;
• необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця або продавця);
• відшкодування шкоди, завданих дефектною, фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості;
• звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено право покупця обміняти товар належної якості. Так, споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Покупець має право на обмін товару належної якості лише протягом 14 днів, не рахуючи дати придбання товару, якщо триваліший строк не був оголошений продавцем.

492-2

Обмін товару належної якості провадиться:

• якщо він не використовувався;
• якщо збережено його товарний вигляд;
• якщо збережено його споживчі властивості, пломби, ярлики;
• якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Спеціаліст також зауважив, що Книги відгуків та пропозицій більше не є обов’язковими в Україні. «Такі зміни, які були ухвалені Кабінетом Міністрів України, не змінять обов’язковість розгляду звернень споживачів суб’єктами господарювання. Книгу відгуків і пропозицій на виробництвах, у торгівлі та закладах громадського харчування запроваджено ще за радянських часів для захисту прав споживачів. У ній фіксувалися факти порушення прав споживачів, рекомендації та відгуки. Наразі ця форма захисту прав споживачів неефективна і жодним чином не вирішує їхніх проблем. На практиці є низка сучасних і більш дієвих інструментів для споживачів», – розповів фахівець системи безоплатної правової допомоги.

Зокрема у подібних випадках він порадив залишити відгуки на сайтах відповідних закладів, на інших спеціалізованих сайтах або безпосередньо звертатися до Держпродспоживслужби чи до суду.

Контактна інформація! Звернутися по допомогу до фахівців Кельменецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна за адресою: смт Кельменці, вул. Довженка, 9, тел. (0 3732) 2-02-01.
До фахівців Хотинського бюро правової допомоги можна звертатися за адресою: м. Хотин, вул. О.Кобилянської, 2А, тел.(03731) 2-10-61.

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні)