назад
20.12.24

Представники Координаційного центру взяли участь у презентації результатів дослідження «Правові потреби ветеранів та членів їхніх сімей»

Представники Координаційного центру з надання правничої допомоги відвідали презентацію звіту за результатами дослідження правничих потреб ветеранів і ветеранок та членів їхніх сімей і долучилися до його обговорення.

Відповідно до цього звіту 64% ветеранів та ветеранок знають про систему надання безоплатної правничої допомоги, але через низку причин недостатньо користуються послугами.

Також у звіті відображені і проблеми, з якими найбільш часто стикаються представники цієї категорії. Зокрема вони стосуються складнощів з оформленням статусів УБД або учасника війни та низької поінформованості про можливі пільги та шляхи їхнього оформлення.

За результатами проведеного опитування надані рекомендації Кабінету Міністрів України, міжнародним, національним неурядовим організаціям та системі надання безоплатної правничої допомоги. Зокрема, системі БПД рекомендовано підвищити обізнаність про доступність послуг та поширити успішні регіональні практики роботи з ветеранами та їхніми родинами на всі регіони.

Заступниця Міністра юстиції України з питань європейської інтеграції Людмила Сугак розповіла про інформаційні кампанії, які проводяться для підвищення рівня обізнаності про правничі послуги та способи їх отримання, поділилася кращими практиками взаємодії Міністерства юстиції України та системи БПД з державними інституціями, зокрема з Міністерством ветеранів України та громадськими організаціями для покращення доступу до правничих послуг ветеранів та ветеранок, та про послуги які вони отримують.

«Ветерани та ветеранки серед категорій громадян, які найбільш часто звертаються по безоплатну правничу допомогу. У січні—вересні 2024 року центри з надання БПД опрацювали 17 тис. звернень ветеранів, з них близько 6 тис. отримали безоплатну вторинну правничу допомогу. На єдиний контактний центр було зафіксовано 1600 звернень, які стосувалися отримання соціальної допомоги, нарахування або перерахунку пенсії, оскарження рішень органів державної влади, місцевого самоврядування тощо», — зауважила Людмила Сугак.

Директор Координаційного центру з надання правничої допомоги Олександр Баранов, розповів про питання, які юристи допомагають вирішити ветеранам та ветеранкам, які дуже часто стосуються отримання гарантованих державою пільг. Він зауважив, що більш важливо не порушувати права ветеранів, щоб вони не відстоювали їх у судах, і наголосив на потребі комплексної підтримки для цієї категорії громадян та об’єднання зусиль, зокрема і для інформування ветеранів та ветеранок про їхні права та можливості їх захищати.

«Щоб спростити доступ ветеранів до правничої допомоги та інформації система надання безоплатної правничої допомоги співпрацює з Міністерством оборони України та Міністерством ветеранів України, проводить інформаційні кампанії в соціальних мережах, поширює інформацію через інтернет-ресурси та в медіа, намагається розміщувати соціальну зовнішню рекламу, в цьому нам допомагають органи місцевого самоврядування. Але рівень необізнаності все одно залишається доволі великими. Це ми можемо змінити лише спільними зусиллями», — зауважив Олександр Баранов.

Довідково. Звіт за результатами комплексного дослідження підготувала команда SREO Consulting за сприяння Програми розвитку Організацій Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Уряду Королівства Нідерландів.

Опитування було спрямоване на збір даних про ветеранів та ветеранок, демобілізованих у період між 2014 і 2021 роками, а також демобілізованими протягом 2022-2023 років, і членів сімей для висвітлення потреб та досвіду цих груп населення.

ПРООН планує використати результати дослідження для формування майбутніх програм, надання підтримки системі БПД у розробленні цільових планів та сприяння роботі інших постачальників юридичних послуг.