назад

Про «кредитні канікули» в умовах карантину розповіли юристи Шосткинського місцевого центру в ефірі телекомпанії “Телеком-Сервіс”

В умовах режиму карантину багато людей знаходяться у відпустці за власний рахунок або зовсім втратили роботу. Чимало з тих, хто опинився у скрутному матеріальному становищі, мають кредитні зобов’язання. Тож про особливості застосування “кредитних канікул” в ефірі ТК “Телеком-Сервіс” розповіла юристка Шосткинського місцевого центру з надання БВПД Юлія Зацаринна.

«Кредитні канікули» – це можливість відстрочити платежі за кредитами на період після карантину. Така можливість передбачена тільки для сумлінних позичальників, які справно сплачували за позиками до 1 березня 2020 року. На «канікули» можуть розраховувати громадяни та бізнес, які зіткнулися з фінансовими труднощами через карантин – частково або повністю втратили дохід.
Наразі «кредитні канікули» своїм клієнтам пропонують: Приватбанк, Ощадбанк, Райффайзен Банк Аваль, Кредобанк і ПУМБ. Більшість із них передбачили пільговий період на три місяці.

Що саме передбачатимуть «канікули», залежить від кожного банку і конкретного випадку кредитування. Є кілька основних варіантів. Банк може звільнити клієнта від повернення основної суми кредиту на час карантину, при цьому нараховуючи і стягуючи відсотки. Можлива відстрочка і за відсотками, і за основним кредитом, тобто відсотки будуть нараховувати, але стягувати почнуть після карантину. Ще один варіант – це реструктуризація кредиту на триваліший термін. Наприклад, позику на 6 місяців можуть перерахувати на 12 місяців, що дозволить скоротити щомісячну суму.

«Важливо знати, що на період карантину банкам заборонено підвищувати ставки за кредитами. Так само банки не повинні вимагати комісій за проведення реструктуризації», –

наголосила Юлія Зацаринна.

«Кредитні канікули» не працюють автоматично. Щоб скористатись цією можливістю, позичальник повинен звернутися до банку, пояснити ситуацію і підтвердити, що повністю або частково втратив дохід.

Фізичні особи можуть домовитися із банком про відстрочку дистанційно, без відвідування відділення. Це можна зробити телефоном або у чаті, також на сайті банку можна заповнити заявку. Що стосується середнього і великого бізнесу, кожна справа має розглядатись індивідуально на основі фінансового звіту та поточного стану.

Окрім того, банки не повинні погіршувати умови за кредитами за результатами реструктуризації, реструктуризація не повинна призводити до підвищення ефективної процентної ставки, банки не повинні вимагати від клієнтів жодних явних чи прихованих комісій за проведення реструктуризацій, необхідність яких викликана обставинами пандемії.