26 квітня 2017 року в Інтеграційному центрі для ВПО відбулася презентація роботи Віртуального консультаційного центру, який працює з січня 2016 року в рамках ініціативи зміцнення українських громад та безкоштовно надає правові консультації в онлайн-режимі як внутрішньо переміщеним особам, так і усім громадянам області. Участь у зустрічі взяла й заступник начальника відділу організаційної роботи, юридичного забезпечення діяльності та інформації Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Юлія Козаченко.
Відкриття заходу відбулося за участю Вікторії Курилко, радника Міністра соціальної політики з питань ВПО у Полтавській області, яка розповіла про семінари і тренінги для переселенців, які проходять на базі Інтеграційного центру для ВПО та місцевої громади у Полтаві та сприяють подальшому пошуку роботи, складанню бізнес-планів, вивченню іноземної мови.
Під час презентації Олена Манько, координатор Віртуального консультаційного центру, розповіла, що мета віртуального центру – надавати безоплатну юридичну допомогу тим особам, які її потребують, але не можуть фізично дістатися до юриста. «Ми хочемо розповсюдити інформацію таким чином, аби особа, яка знаходиться в селищі і немає можливості чи за станом здоров’я чи інших причин особисто звернутися до юриста могла звернутися за допомогою в онлайн-режимі. Перевага роботи центру – у можливості її надавати громадянам незалежно від місця їх знаходження », – повідомила Олена Манько.
Під час заходу розглянуті особливості роботи центру, процедура звернення до нього, роз’яснені переваги такого звернення. За невеликий період існування Віртуального консультаційного центру, робота якого координується Всеукраїнським благодійним фондом «Гореніє», організація має позитивні результати роботи. Починаючи із січня 2016 року по кінець березня цього року вже звернулися близько 20 тисяч осіб. Наразі у штабі працюють шість юристів, які з понеділка по п’ятницю консультують людей не тільки з України, а й іноді з закордону. Понад 60 відсотків звернень в онлайн режимі це надання первинної правової допомоги. Координаторка проекту зазначила, що найбільше питань виникає щодо здійснення соціальних виплат, земельних, трудових, сімейних питань.
«Найбільше люди звертаються через телефон, потім мобільні додатки – Skype, Facebook, Viber та «гарячі» телефонні лінії, електронну пошту», – ділиться координатора.
Після представлення діяльності Віртуального центру присутні разом із Оленою Манько здійснили дзвінок через Skype, аби побачити роботу у дії. Юристка по іншу сторону екрана проконсультувала жінку у режимі «онлайн».
У ході заходу присутнім розповіли про правові послуги, які надаються громадянам фахівцями системи БВПД області та роз’яснили, як можна ними скористатися.
«З набуттям чинності змін до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» внутрішньо переміщені особи вже з січня місяця отримали можливість не лише на отримання консультацій, доступ до електронних сервісів Мін”юсту, а й можуть скористатися послугами щодо складання процесуальних документів та представлення їх інтересів в суді» – повідомила Юлія Козаченко, фахівець Регіонального центру з надання БВПД.
Також учасників заходу забезпечили інформаційними посібниками щодо роз’яснення прав ВПО, механізмів їх захисту, роздатковими матеріалами із зразками заяв та листівками в координатами центру.
Нагадуємо, що Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська (Фрунзе), 37/40.
Для забезпечення оперативного реагування на повідомлення про затримання осіб, на звернення громадян про надання правової допомоги та на проблемні питання, які вони порушують, а також для надання роз’яснень законодавства у сфері безоплатної правової допомоги, цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.