назад
28.02.23

Про підсумки роботи системи БПД у 2022 році: цифри та факти

Упродовж усього 2022 року система безоплатної правової допомоги безперервно надавала правові послуги.

З 1 січня по 31 грудня 2022 року зареєстровано понад 642,1 тис. звернень клієнтів для надання безоплатної правової допомоги, з них у 506,9 тис. випадків було надано первинну правову допомогу, у 135,2 тис. – вторинну.

Відбулося зменшення надання правової допомоги на тимчасово окупованих територіях та збільшення в зонах переміщення ВПО.

На номер контактного центру системи БПД 0 800 213 103 у 2022 році надійшла найбільша кількість дзвінків за усі роки його роботи — понад 313,7 тис. Було надано понад 277 тис. юридичних консультацій та правової інформації. Телефонували громадяни як з підконтрольних Уряду України територій, так і з тимчасово окупованих та «сірих зон».

Через запровадження воєнного стану система БПД отримала меншу кількість очних звернень, однак було забезпечено надання послуг клієнтам дистанційно — завдяки посиленню роботи контактного центру, розміщенню інформації на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid та роботі онлайн-сервісів доступу до БПД.

Реагуючи на проблеми і потреби громадян, спричинені повномасштабною війною, до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» були внесені зміни щодо розширення переліку осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу. Так, право на БВПД отримали три нові категорії клієнтів:

  • люди, які не мають документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України;
  • потерпілі від кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості, катування або жорстокого поводження під час воєнних дій чи збройного конфлікту;
  • люди, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України.

Детальніше про роботу системи БПД у 2022 році — у звіті.

Які завдання системи БПД на 2023 рік

Система безоплатної правової допомоги проводитиме правопросвітницьку роботу та інформаційні кампанії щодо захисту прав осіб, постраждалих внаслідок воєнних дій, інформування про права та порядок їх реалізації осіб, які перебувають на деокупованих територіях та територіях, на яких ведуться активні бойові дії. Та працюватиме у напрямі удосконалення механізму надання безоплатної правової допомоги близьким родичам та членам сімей осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. А також над створенням умов для впровадження альтернативних способів врегулювання спорів, зокрема медіації, під час надання безоплатної вторинної правової допомоги.

«Будемо працювати над спрощенням механізмів доступу до безоплатної правової допомоги для суб’єктів права на безоплатну правову допомогу шляхом застосування інструментів цифровізації та запровадженням клієнтського сервісу», – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.