назад

Про захист прав споживачів житлово-комунальних послуг говорили на семінарі у Третьому місцевому центрі з надання БВПД

seminar 3MC 117 березня 2017 року на запрошення Третього одеського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги директор благодійного фонду «Місцева ініціатива» Юрій Анатолійович Звеліндовський прочитав семінар на тему: «Завищені» платіжки за житлово-комунальні послуги: як відстоювати свої права».

На захід завітали представники Одеської обласної державної адміністрації, Одеської міської ради, Київської районної державної адміністрації, КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Суворовського району м. Одеси, ОСББ, Першого та Другого місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та споживачі послуг.

Перш за Все було зазначено, які нормативно-правові акти регламентують відношення у сфері житлово-комунального господарство, хто є сторонами даних відносин. Так, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг є власник, споживач, виконавець, виробник.

seminar 3MC 2

seminar 3MC 3

Також учасники заходу було обговорили відмінність тарифів від розміру внесків. Якщо розмір тарифів на житлово-комунальні послуги регулюється державою, то зовсім інша ситуація, коли громадяни мешкають у будинках, де є об’єднання співвласників багатоквартирного будинкуСтаття 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» закріплює, що до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів  співвласників.

Відповідно до чинного законодавства, затвердження чи погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ, не передбачено.

seminar 3MC 4

Особливу увагу доповідач приділив порядку оформленню договірних відносин, правам та обов’язкам сторін, складенню акту-претензії за ненадання або надання не в повному обсязі відповідних послуг. Він наголосив, що з метою дотримання прав споживачів послуг, захисту та відновленню у разі їх порушення – обов’язковим є укладення договору про надання відповідних послуг. Наостанок Юрій Звеліндовський розповів присутнім, як захистити свої права споживачам житлово-комунальних послуг та куди можна звернутись за їх захистом:

          Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії в м. Одесі: м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 88, тел. (048) 705-25-00, (048) 705-24-47;

          Департамент міського господарства Одеської міської ради: м. Одеса, вул. Успенська, 83/85, тел. 705-48-60, 705-48-64 та інші.

Кожному із присутніх на заході було роздано відповідні матеріали з даної теми.

Центр висловлює щиру подяку директору благодійного фонду «Місцева ініціатива» Юрію Анатолійовичу Звеліндовському та сподівається на подальшу плідну співпрацю.

————————————————————–

Третій одеський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги

 

Адреса: вул. Отамана Головатого, 1, м. Одеса, Україна, 65003

 

Електронна адреса: odesa3.odesa@legalaid.gov.ua

 

Телефон: (048) 723-19-09, (048) 723-19-29