назад
27.11.18

Просвітницько-виховна діяльність фахівців системи БПД

1Що таке шкільний булінг і як йому протистояти? Цій темі була присвячена виховна година, яку в межах проекту «Я МАЮ ПРАВО!» провела для учнів 9-Б класу Херсонської загальноосвітньої школи №55 начальник відділу Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Олена Іпатенко.

Фахівець системи БПД відзначила, що загальнонаціональний проект Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО!» навчає дорослих і дітей користуватися своїми правами та захищати їх у разі порушення.

2Олена Вікторівна розповіла дітям про їхнє право на безоплатну правову допомогу та наголосила, що звертатися за консультаціями можуть не тільки їх батьки, вчителі, але і вони самі до єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги:

0 800 213 103 (усі дзвінки безкоштовні в межах України та приймаються цілодобово). Якщо відносно дітей вчиняються протиправні дії, існує Національна дитяча гаряча лінія: 0 800 500 225 (зі стаціонарних), 116-111 (з мобільних), на яку теж можна телефонувати дітям, їх батькам або вчителям.

Як відомо, діти є найбільш вразливою категорією, вони соціалізуються, навчаються різним моделям поведінки, і булінг, на жаль, стає однією з таких моделей. Під час презентації «Шкільний булінг» фахівець системи БПД розказала про його види та причини, серед яких заздрість, помста, неприязнь, самоствердження, прагнення відновити «справедливість», нейтралізація суперника, задоволення садистських потреб.

3Окрім того, спікер зупинилась на чинниках, що призводять до агресії. Це культ насильства в суспільстві, негативний вплив ЗМІ, низький рівень культури і виховання, гіперопіка, байдужість з боку батьків, комп´ютерні ігри з елементами жорстокості, приниження тощо.

Відповідаючи на запитання, як протистояти цьому явищу, Олена Вікторівна закликала усіх – і тих, на кого направлена агресія, і спостерігачів – негайно повідомляти батьків, вчителів та звертатися на Національну дитячу гарячу лінію або в поліцію (усі номери телефонів учні записали на початку заходу). Дитині, на яку направлена агресія, треба особисто протистояти булеру, не піддаватися на провокації. А спостерігачу – усвідомити, що булінг – це зло і не піддаватися впливу булера, а критикувати його.

Більше інформації – в презентації «Шкільний булінг» по посиланню:

https://drive.google.com/file/d/1dVHRtHGTNQZ4Vvl8DqBwemOdF-XkeV8k/view

Питання відповідальності за вчинення булінгу викликало в учнівському середовищі жваве обговорення. Не зайвою була інформація й стосовно наслідків булінгу: «Булінг дуже негативно впливає як на жертву, так і на булера, а також не проходить безслідно для тих, хто стає спостерігачами знущань. Дитина, на яку направлена агресія, одержує величезну кількість психічних травм: розлади психіки, складнощі у взаєминах, хвороби тощо. Агресор менше страждає від наслідків булінгу, ніж жертва, але все ж безслідно це не проходить і для нього: як результат – неблагополучне майбутнє, проблеми у взаєминах, терор в сім’ї тощо. У нього руйнуються механізми формування близькості з іншими людьми, і він ніколи не зможе створити теплих відносин з партнерами, навіть з власними дітьми завжди буде на відстані», – резюмувала Олена Вікторівна.

Вона пояснила, що жертвами булінгу вдвічі частіше стають діти сором’язливі і нетовариські або ті, чия поведінка якось відрізняється від загальноприйнятої норми, тому закликала бути толерантними один до одного.

По завершенні зустрічі Олена Іпатенко відповіла на запитання школярів та надала буклети «Твої права – твій захист», «Паспорт прав дитини» та пам´ятки, розроблені Міністерством юстиції України в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!»: «Як протидіяти домашньому насильству», «Захищай свої права».