назад

Реформи уряду та їх впровадження на Львівщині

Logo Ukrainian 160x80 ukСтаттю підготував Орест Шот – начальник відділу організаційної роботи, юридичного забезпечення діяльності та персоналу Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області

Стратегія розвитку України до 2020 включає більше 60 реформ, а також механізми постійного моніторингу їх ефективності.

Однією з найважливіших є децентралізація і реформа державного управління. Зазначена стаття має на меті в доступній формі показати хід проведення реформи, її нормативно-правове забезпечення, стан реформи на Львівщині та роль системи БПД в процедурі формування спроможних територіальних громад та поширенні інформації про реформу децентралізації серед населення Львівщини.

Нормативна база проведення адміністративно-територіальної реформи на Львівщині:

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р. № 333-р “Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні”;

Закон України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року № 214 “Про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад”;

Рішення Львівської обласної ради:

від 2 червня 2015 року № 1361;

від 07 липня 2015 року № 1380;

від 03 листопада 2015 року № 1497;

від 11 жовтня 2016 року №№ 262, 263, 264;

від 25 жовтня 2016 року №№ 268, 269, 275, 276, 277, 278, 279, 280;

від 22 листопада 2016 року № 297.

Розпорядження Голови ЛОДА (33), зокрема:

від 01 березня 2017 року № 142/0/5-17 «Про затвердження регіонального плану заходів, спрямованих на популяризацію європейських принципів місцевої демократії та підтримку добровільного об’єднання територіальних громад, на 2017 рік»;

від 20 серпня 2015 року № 445/0/5-15 «Про затвердження висновку щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад»;

від 30 березня 2017 року № 250/0/5-17 «Про затвердження висновку щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад»;

від 31 березня 2017 року № 256/0/5-17 «Про затвердження висновку щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад»;

Станом на 01 червня 2017 року створено 25 територіальних громад на Львівщині (15 громад у 2015 році, 7 громад у 2016 році, 3 громади у 2017 році):

2015

– Бабинська територіальна громада;

– Бісковицька територіальна громада;

– Вільшаницька територіальна громада;

– Воле-Баранецька територіальна громада;

– Гніздичівська територіальна громада;

– Грабовецька територіальна громада;

– Дублянська (селищна) територіальна громада;

– Заболотцівська територіальна громада;

– Луківська територіальна громада;

– Міженецька територіальна громада;

– Новокалинівська територіальна громада;

– Новоміська територіальна громада;

– Новострілищинська територіальна громада;

– Тростянецька територіальна громада;

– Чукв’янська територіальна громада;

2016

– Давидівська територіальна громада;

– Судововишнянська територіальна громада;

– Мостиська територіальна громада;

– Нижанковицька територіальна громада;

– Ходорівська територіальна громада;

– Жовтанецька територіальна громада;

– Шегинівська територіальна громада.

2017

– Розвадівська територіальна громада;

– Великолюбінська територіальна громада;

– Магерівська територіальна громада.

Відповідно до Регіонального плану надання безоплатної правової допомоги

у Львівській області на 2017 рік:

Завдання 1.1 (Проведення правопросвітницьких заходів для громад та спільнот, зокрема щодо можливостей для вирішення правових питань; змісту основних реформ, що проводяться Урядом України).

З метою здійснення промоцій соціальних та адміністративних реформ в децентралізовані громади заплановано:

• Моніторинг діяльності органів влади новоутворених громад (моніторинг актуальних питань в територіальних громадах, правових консультацій та інформації для їх вирішення) формування та підтримка в актуальному стані «карти правових потреб».

• Розповсюдження інформації щодо змісту основних реформ, що здійснює Уряд шляхом підготовки окремого узагальненого матеріалу та поширення в партнерських організаціях та громадах.

Завдання 1.2

(Розвиток мережі партнерів та незалежних провайдерів надання БПД, налагодження співпраці із ними та надання методичної допомоги з метою удосконалення надання ними БПД).

З метою впізнаваності на рівні громади та визначення свого місця як модератора процесу змін, формування кейсу проблемних питань територіальних громад:

• Актуалізація паспорту області (громад);

• Участь в роботі колегіальних та інших органів (у заходах місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування та партнерських ГО

• Розробка методичних матеріалів для поширення серед партнерів та незалежних провайдерів БПД.

Організація циклу системних заходів щодо роз’яснення основних реформ уряду, з врахуванням, затвердженого Головою Львівської обласної державної адміністрації Олегом Синюткою, Регіонального плану заходів, спрямованих на популяризацію європейських принципів місцевої демократії та підтримку добровільного об’єднання територіальних громад, на 2017 рік та затвердженого директором Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області Ігорем Микитиним Регіонального плану надання безоплатної правової допомоги у Львівській області на 2017 рік.

Активізація роботи із надання методичної та консультативної допомоги органам місцевого самоврядування з питань добровільного об’єднання територіальних громад, а також органам місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад щодо реалізації ними наданих законом повноважень місцевого самоврядування:

• Організаційна підтримка та інформаційно-просвітницьке сприяння добровільному об’єднанню територіальних громад, у тому числі інформування громадськості щодо питань реформування місцевого самоврядування через засоби масової інформації.

• Співпраця з сільськими, селищними, міськими головами, виконавчими комітетами об’єднаних територіальних громад з питань містобудівної діяльності, розроблення (оновлення) містобудівної документації, створення умов загальної доступності до містобудівної документації.

Налагодження постійного зворотного зв’язку з громадськістю, у тому числі експертними організаціями, діяльність яких пов’язана з реформуванням місцевого самоврядування, під час підготовки та реалізації рішень з питань місцевого значення:

• Співпраця з громадськістю через участь у різноманітних заходах, семінарах, нарадах, в т. ч. з Центром розвитку місцевого самоврядування (U-LEAD), ГО “Європейський діалог”, ГО “Центр громадських ініціатив”, Громадською радою при Львівській ОДА, Асоціацією Місцевих Рад “Ради Львівщини”, Львівським регіональним відділенням Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад, Львівським регіональним відділенням Асоціації Міст України та іншими.

Таким чином структури системи безоплатної правової допомоги на Львівщині (1 – РЦ, 6 – МЦ у складі яких 25 бюро правової допомоги) активно беруть участь у реалізації однієї з основних реформ в державі – реформи децентралізації та державного управління.

Детальніше щодо контактів з громадою:

Аналіз стану реалізації реформи на території юрисдикції місцевого центру;

Інформаційна кампанія щодо роз’яснення реформи серед населення громад, яке ще не утворило ОТГ(вигоди від створення ОТГ; акцент на громади, а не на органи місцевого самоврядування; організація обговорень/слухань; оформлення відповідних результатів);

Співпраця з партнерами;

Розробка інформаційних матеріалів щодо проведення реформи децентралізації та державного управління;

Поширення серед партнерів та громадськості інформаційних матеріалів щодо проведення реформи децентралізації та державного управління;

Актуалізація паспортів.

Методика формування спроможних територіальних громад

нерозривність та суміжність …………………………………………………………………….

здатність ОМС реалізовувати компетенцію …………………………………………..

врахування істор., геогр.., соц-екон., культ. особливостей …………………….

розвиток інфраструктури …………………………………………………………

фінансове забезпечення ……………………………………………………………..

трудова міграція населення …………………………………………………………….

доступність послуг ……………………………………………………………………………….

• Визначення потенційними адміністративними центрами міст обласного значення та населених пунктів, що мають статус районних центрів, та зон їх доступності (Зони доступності таких ПАЦ визначаються на відстані не більш як 20 кілометрів дорогами з твердим покриттям; часу прибуття для надання швидкої медичної допомоги у невідкладних випадках та пожежної допомоги, не має перевищувати 30 хвилин);

• Визначення ПАЦ населених пунктів (сіл, селищ, міст), які раніше мали статус районних центрів (на відстані більш як 20 кілометрів дорогами з твердим покриттям від міст обласного значення та населених пунктів, які мають статус районних центрів, та зон їх доступності);

• Визначення ПАЦ інших населених пунктів (сіл, селищ, міст), територія яких не охоплюється зонами доступності потенційних адміністративних центрів.

Здійснюючи реформи ми змінюємо Україну!!!