26 липня в Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги відбулося засідання круглого столу на тему «Доступ до безоплатної вторинної правової допомоги. Державні та недержавні суб’єкти надання. Проблеми. Результати. Досягнення». Організаторами заходу виступили Регіональний центр з надання БВПД у Сумській області та громадська приймальня Української Гельсінської спілки з прав людини у Сумах, що тісно співпрацюють в межах підписаного сторонами Меморандуму.
Щодо важливості проведення заходів за участі організацій різного спрямування висловилася директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області Олена Демченко. Вона наголосила на необхідності об’єднання зусиль різних структур з метою ефективнішого вирішення нагальних питань, що виникають у населення.
Заступник директора Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Валентина Волобуєва розповіла про специфіку діяльності центру та зауважила щодо його функцій, що можуть стати суміжними для інших структур, представлених на круглому столі: «Ми завжди готові спіпрацювати і вирішувати питання, котрі виникають у вас та ваших клієнтів у правовому полі. Ефективність нашої діяльності підтверджується завдяки збільшенню показників звернень громадян по допомогу. Наприклад, порівнюючи з І півріччям 2016 року, кількість звернень до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в І півріччя 2017 року зросла зі 124 до 152».
Помічниця координатора громадської приймальні УГСПЛ у Сумах Наталія Єсіна продемонструвала присутнім рейтинг категорій звернень громадян до їхньої організації. За показниками найчастіше клієнтами стають вимушені переселенці, пенсіонери, самотні матері та члени багатодітних сімей. «Ми всебічно намагаємося підвищувати компетенцію громадян та представників структур, котрі покликані вирішувати проблеми клієнтів. За останні півтора року громадська приймальня УГСПЛ у Сумах реалізувала 112 просвітницьких засобів для різних категорій осіб. Частіш за все інформування відбувається через засоби масової інформації, соціальні мережі, підготовку рекомендацій, проведення тренінгів, круглих столів, презентацій тощо», – говорить Наталія Єсіна.
Про роботу Сумського місцевого центру з надання БВПД розповів начальник відділу організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з адвокатами Андрій Качанов. У межах виступу на тему «Доступна та якісна правова допомога» він повідомив щодо розподілу питань, із якими клієнти звертаються до центру: «Найбільші показники демонструє категорія «питання іншого цивільного права» (431 звернення – 14,7%). За нею слідують спадкові (393 звернення – 13,4%), житлові (309 звернень – 10,6%) та сімейні (304 звернення – 10,4%) питання. Досить великий сегмент становить і категорія «інші питання» – 389 звернень (13,3%)».
Радник Міністерства соціальної політики з питань внутрішньо переміщених осіб в Сумській області Оксана Іванцова також наголосила на необхідності налагодження ефективної комунікації громадян, державних установ та громадських організацій. Проект, в якому вона працює, реалізується з вересня 2015 року. За цей період було проведено ряд зустрічей та тренінгів як безпосередньо для клієнтів, так і для осіб, що хотіли б нести інформацію в маси та допомагати громадянам у вирішенні їхніх проблем. Щодо останніх, то найчастіше вони торкаються питань соціального забезпечення, захисту персональних даних внутрішньо переміщених осіб тощо.
Із виступом на тему «Діяльність Управління забезпечення прав людини Національної поліції України – УПЗЛ на Сумщині: актуальні проблеми та результати» до присутніх звернулася старший інспектор з особливих доручень відділу уповноважених Голови з питань контролю за дотриманням прав людини в поліцейській діяльності УЗПЛ НПУ Аліна Курова. Вона поділилася власним досвідом роботи зі зверненями громадян та висловилася щодо важливості консолідації зусиль усіх структур для покращення життя громади.
Координатор сумського осередку ГО «Батько має право» Ірина Сидоренко проінформувала учасників круглого столу з приводу ситуацій, з якими працюють представники ГО. Загалом їхня діяльність спрямована на захист прав батьків, що хочуть брати участь у вихованні власних дітей, але з певних причин (наприклад, розірвання шлюбу) примусово позбавлені такої можливості. «Ми бачимо необхідність надання всебічної підтримки таким чоловікам: як моральної, так і правової. Тож виникає потреба в співпраці з різними структурами для надання ширшого кола допомоги», – говорить Ірина Сидоренко.
Для участі в заході завітали й представники Департаменту патрульної поліції інспектор роти №3 батальйону УПП в місті Суми Марина Горьковська та прес-секретар патрульної поліції міста Суми Олег Сологуб. Вони розповіли про власний практичний досвід об’єднання зусиль з іншими структурами та організаціями. «Наприклад, ми, спільно з представниками громадської приймальні Української Гельсінської спілки з прав людини у Сумах, здійснюємо виїзди до дитячих таборів. Радує той факт, що діти завжди активні під час спілкування з нами, ставлять багато запитань. Приміром, малеча цікавиться, що таке корупція. Ми пояснюємо їм значення цього поняття і, відповідно, формуємо в їхній свідомості переконання, що згадане явище є неприпустимим у реальному житті. Крім того, наші зустрічі створюють позитивний образ поліцейського в очах дітей. Тож в майбутньому вони не боятимуться звертатися за допомогою», – розповідає Марина Горьковська.
Наприкінці круглого столу присутні склали резолюцію, в якій йдеться про важливість співпраці між структурами та організаціями з метою досягнення спільної цілі – нагального, повного та ефективного вирішення проблем громадян.