назад

Результати дводенного моніторингового візиту до Бериславського місцевого центру з надання БВПД

19-10 липня начальник відділу моніторингу Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Світлана Ребриста згідно з планом моніторингових візитів відвідала Бериславський місцевий центр, в рамках якого провела моніторингові дослідження; робочі зустрічі та нараду з працівниками, надавши методичні рекомендації; поспілкувалась з мешканцями міста, консультуючи та пояснюючи, як вирішити правові питання.

2Спільно з директором Мариною Грушою та інтегратором Катериною Кравчук фахівець з моніторингу зустрілась з представниками місцевої влади, громадських організацій та партнерами.

3З першим заступником голови Бериславської райдержадміністрації Іриною Дробиш говорили про співпрацю та консолідацію зусиль закладів системи БПД, зокрема Бериславського місцевого центру та органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організацій та громад.

4Світлана Ребриста пояснила, що безоплатна правова допомога – це соціальна програма уряду, яка фінансуються з Державного бюджету України. Акцентуючи увагу на тому, що доступ до безоплатної вторинної правової допомоги тепер мають діти, рекомендувала посилити цей напрямок роботи. Вона запропонувала об´єднати зусилля та розробити проект для дітей, запровадивши на Бериславщині позитивний досвід Каховського та Голопристанського місцевих центрів в частині організації роботи Школи правознавців.

Ірина Дробиш, своєю чергою, підкреслила ефективність проведення спільних заходів, виїзних прийомів громадян, інформація про які регулярно з´являється на веб-сайті Бериславської РДА, де також можна знайти правові консультації, підготовлені працівниками місцевого центру.

23Слід сказати, що в приміщенні РДА розміщена інформаційна скринька для органів місцевого самоврядування, в якій оставляють листи та 24інформаційно-методичні рекомендації. Наші колеги скористалися нагодою і залишили пропозицію щодо розроблення спільної соціальної програми «Школа правознавців для дітей».

Змістовною була й зустріч з працівниками районної газети «Маяк». Завідувач відділу реклами Оксана Найдьонова очікує нові матеріали від фахівців місцевого центру, бо інформація, яку вони подають, є актуальною та цікавою для читачів.

7Своєчасною була і зустріч з начальником ізолятора тимчасового тримання №2 Головного управління національної поліції в Херсонській області Яном Луковим. Сторони обговорили проблемні питання у забезпечені реалізації прав затриманих та взятих під варту у наданні безоплатної вторинної правової допомоги.

Про співпрацю Бериславського місцевого центру та ГО «Об’єднання воїнів-учасників антитерористичної операції на Сході України «Тризуб» ми вже писали. Зустрівшись з головою громадської організації Олександром Ткаченко, фахівці системи БПД визначили та обговорили проблемні питання учасників АТО, зокрема виділення 9житла та їх працевлаштування. Як результат, наші колеги отримали запрошення на збори учасників АТО, про які буде інформація нижче.

Цього ж дня правники відвідали Бериславський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. З директором Тетяною Дудченко вивчили правові потреби незахищених верств населення, обмінялися інформаційно-методичним матеріалом.

5Під час моніторингу було встановлено, що з Територіальним центром соціального обслуговування працівники місцевого центру ефективно взаємодіють – беруть участь у проведенні спільних семінарів, навчань для соцпрацівників району. Тож з начальником Людмилою Бібік обговорили правові потреби людей похилого віку та біженців. Наші колеги дізнались про проблеми, пов´язані з отриманням соціальних послуг особами, які не мають статусу громадянина України, але тривалий час проживають на території країни.

6Світлана Ребриста та Марина Груша надали роз’яснення з цього питання і рекомендували звернутися до місцевого центру за безоплатною правовою допомогою.

8Під час робочої зустрічі з головою ГО «Відродження Берислава» Світлана Ребриста та Марина Груша вивчали правові потреби жителів міста та району, надали консультацію двом мешканцям з питань призначення субсидії за новими правилами, які відбулися у травні 2018 року. Тож клієнти залишилися задоволені.

8Не оминула уваги фахівця з моніторингу і Скринька права, яка встановлена у центральному парку ім. Т.Г. Шевченка м. Берислав і розроблена в рамках програми Британської ради для молоді у галузі міжкультурного діалогу і соціального розвитку.

Світлана Ребриста провела вибіркове вуличне опитування жителів міста щодо їх обізнаності про систему БПД, місцезнаходження центру та послуги, які там надаються. Також вона роз’яснила мешканцю міста про можливість отримати безоплатну первинну допомогу та які категорії громадян є суб´єктами права на вторинну правову допомогу.

Результатом всіх робочих зустрічей стало вивчення правових потреб різних категорій громадян, розробка спільних проектів, заходів, обмін досвідом, підписання меморандумів про співробітництво та інформування представників місцевої влади, партнерів та громадських активістів про перенаправлення осіб, які потребують правової допомоги, до Бериславського місцевого центру.

Обмін досвідом

10Працівники Бериславського місцевого центру тісно співпрацюють з місцевими центрами інших областей, про що свідчить нещодавній візит Марини Груші до Охтирського місцевого центру з надання БВПД, на базі якого проходив міжрегіональний захід з обміну досвідом.

Керівник Бериславського місцевого центру зустрілась з колегами із Роздільнянського, Червоноградського, 11Первомайського місцевих центрів, обмінялися досвідом щодо організації та проведення правопросвітницьких заходів, налагодження співпраці з представниками органів місцевого самоврядування, влади, ГО, взяла участь у публічному звіті директора Охтирського місцевого центру Тамари Козир.

Марина Груша поділилась враженнями: «Робота «в полях» під час фестивалю «Стара фортеця» у м. Тростянці спільно з фахівцями Охтирського місцевого центру та Тростянецького бюро, зокрема – інформаційна кампанія у форматі вуличного інформування, мобільні групи консультування, збір та бліц-аналіз правових потреб пересічних громадян дали можливість порівняти рівні правової обізнаності населення різних регіонів, правові потреби мешканців.

Як зазначила Марина Дмитрівна, подібні заходи дають можливість не лише ознайомитися з досвідом колег, але й проаналізувати власні напрацювання, дійти до спільного знаменника щодо того чи іншого напрямку роботи місцевих центрів, окреслити доповнення до планів, почерпнути нові ідеї. У зв’язку з чим начальник відділу моніторингу Світлана Ребриста рекомендувала активніше використовувати позитивний досвід колег та поширювати його серед місцевих центрів області. Усе це дозволяє раціонально і ефективно використовувати людський ресурс та здійснювати якісну підготовку правопросвітницьких заходів та матеріалів.

Крім того, фахівець з моніторингу рекомендувала вивчити інноваційні підходи до здійснення електронної звітності (гугл-форма) працівників бюро, які використовують працівники Конотопського місцевого центру (Сумська область). Узагальнена інформація надасть змогу Бериславському місцевому центру та підпорядкованих йому бюро більш ефективно здійснювати свою діяльність.

Робоча нарада

15Наступного дня у Бериславському місцевому центрі відбулася робоча нарада за участі Світлани Ребристої та фахівців центру – Марини Груші, Інни Єрмоленко, Катерини Кравчук, Катерини Макаренко, працівників підпорядкованих бюро правової допомоги.

12Основні питання, які стояли на порядку денному, стосувались показників роботи, результатів дослідження телефонного опитування та анкетування клієнтів.

Говорили також про кількість звернень, показники видачі доручень адвокатам та штатним юристам для 14представництва осіб у цивільних та адміністративних справах, іміджеву та комунікативну стратегію. Окрему увагу приділили правопросвітницьким заходам, які забезпечать підвищення інформаційної обізнаності громадян про безоплатну правову допомогу.

Також піднімалися фінансові питання, питання трудового розпорядку та комунікації між місцевим центром та бюро з метою покращення роботи.

18Слід зазначити, що після робочої наради Світлана Ребриста, Марина Груша та Катерина Кравчук продовжили робочі візити. Із заступником начальника- начальником відділу державних допомог управління соціального захисту населення РДА Юлією Шпитальною вивчали правові потреби незахищених верств населення, обмінялися інформаційно-20методичним матеріалом, а підготовлений проект Меморандуму про співпрацю залишили начальнику УСЗН РДА на доопрацювання.

З аналогічною метою зустрілися і з працівником центру надання адміністративних послуг при Бериславській РДА Оксаною Гордійчук.

Робота відділу правової інформації та консультації

13Здійснюючи спостереження за консультуванням клієнтів, Світлана Ребриста відзначила якість роботи відділу правової інформації та консультації.

Так, до Бериславського місцевого центру звернулася жителька с. Зміївки, яку цікавили питання захисту прав дітей на належне утримання.

Начальник відділу Інна Єрмоленко надала роз’яснення з використанням довідково-інформаційної платформи правових консультацій «WikilegalAid».

Крім того, фахівець прийняла два письмових звернення на безоплатну вторинну правову допомогу щодо складання документу процесуального характеру, а саме:

  • заяву про видачу судового наказу (дане звернення зареєстровано в комплексній інформаційно-аналітичній системі (КІАС);
  • складання процесуальних документів;
  • здійснення представництва інтересів особи в суді щодо розірвання шлюбу (дане звернення зареєстровано в КІАС).

Вивчення правових потреб

16Проводячи моніторинг діяльності місцевих центрів, Світлана Ребриста завжди звертає увагу на те, як обладнані приміщення, чи зможуть наші клієнти скористатись електронними сервісами Мін´юсту, чи є карта правових потреб відповідно до рекомендацій 17Регіонального центру, чи будуть наші клієнти в закладах системи БПД відчувати себе комфортно, особливо коли вони приходять з дітьми.

Необхідно відзначити, що на першому поверсі Бериславського місцевого центру є спеціально обладнане і в робочому стані місце для доступу до електронних сервісів Мін’юсту. В наявності є і карта правових потреб місцевого центру.

19

Говорячи про роботу центру в частині вирішення правових потреб представників громади та надання їм правової допомоги, варто сказати, що місцевим центром охоплено співпрацею з органами місцевого самоврядування на 99%. А якщо проаналізувати вилучені зі «Скриньки для 21відгуків» анкети громадян, то ми побачимо, що 17 із 85 анкет містять слова подяки працівникам Бериславського місцевого центру за надані консультації і роботу, яку вони проводять.

Втім працівники центру вивчають не тільки правові потреби дорослих, а ще й наших маленьких клієнтів, для яких створені в місцевому центрі всі умови – затишний дитячий куточок стане для них справжнім відкриттям!

Співпраця з ГО «Об’єднання воїнів-учасників антитерористичної операції на Сході України «Тризуб»

22Прийнявши запрошення від голови ГО «Об’єднання воїнів-учасників антитерористичної операції на Сході України «Тризуб», інтегратор місцевого центру Катерина Кравчук 10 липня взяла участь у зборах, які пройшли під головуванням Олександра Ткаченка.

Під час зборів обговорили проблемні питання учасників АТО з житлового, трудового та сімейного права. Катерина Кравчук розказала про систему БПД, Бериславський місцевий центр та підпорядковані йому бюро правової допомоги. Пояснила, що таке первинна та вторинна правова допомога, які категорії осіб мають право на останню та який порядок подання звернення про надання вторинної правової допомоги.

По закінченні всі учасники АТО отримали інформаційні буклети системи БПД з контактами місцевого центру та пам´ятки, розроблені Міністерством юстиції в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!».

Нагадуємо: моніторинг здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Координаційного центру з надання правової допомоги №145 від 26 квітня 2017 року, наказу Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області від 19.01.2018 № 73 «Про здійснення моніторингу діяльності місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги».