З 1 вересня 2016 року на Чернігівщині розпочали роботу 19 новостворених відділів місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги – бюро правової допомоги.
Зауважимо, що з 1 січня 2013 року безоплатна вторинна правова допомога надається у кримінальному процесі, забезпечуючи рівний доступ до правосуддя затриманим, підозрюваним, обвинуваченим та засудженим особам. Цю послугу забезпечує Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області.
А з 1 липня 2015 року відбувся новий етап розбудови системи – в Чернігівській області запрацювали 3 місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги – у місті Чернігів, Мена та Ніжин, які забезпечують доступ до такої допомоги у повному обсязі всім визначеним законом категоріям осіб у цивільних та адміністративних справах.
Робота Бюро спрямована, насамперед, на посилення правової спроможності громад, забезпечення рівного доступу кожного громадянина до безоплатної правової допомоги.
Основними завданнями, які виконують бюро правової допомоги, є:
– правопросвітництво;
– надання безоплатної первинної правової допомоги (правові інформації та консультації);
– забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги (захист, представництво інтересів в суді, складання документів процесуального характеру);
– забезпечення доступу до електронних сервісів Мін’юсту.
За цей рік роботи до Бюро за правовою допомогою звернулося 13 275 осіб, з них правових консультацій отримало 11 786 осіб, а письмову заяву про надання безоплатної вторинної правової допомоги написало 1483 особи і отримало таку допомогу 1434 особи. Адвокати захищали у суді інтереси 1375 осіб, а інтереси 71 особи захищали штатні працівники Місцевих центрів.
Працівниками системи безоплатної правової допомоги у Чернігівській області було забезпечено роботу 396 виїзних мобільних пунктів та 96 дистанційних пунктів.
Працівниками Місцевих центрів 158 особам надано доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції. З моменту роботи Бюро працівники місцевих центрів провели 552 правопросвітницьких заходів.
Питання, за якими надавалася БВПД
Клієнти за категоріями осіб, які мають право на БВПД
Нагадаємо, за отриманням консультації та захистом своїх прав можна звернутися до місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (контакти) та їх структурних підрозділів (бюро правової допомоги ), а також за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103.