назад
28.12.18

Що треба знати щоб обміняти товар належної якості

95147852Інколи куплений нами товар, який сподобався на перший погляд, не задовольняє нас за розміром, кольором або з інших причин. При цьому він гарної якості. Постає питання чи є у нас право обміняти такий товар та які умови при цьому повинні бути дотримані.

Статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

При цьому таким правом він може скористатися протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться за умови якщо товар:
не використовувався;
якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;
зберігся розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Однак варто пам’ятати, що не всі товари належної якості можна обміняти. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172. Це, зокрема, продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, парфюмерно-косметичні вироби, пір’яно-пухові вироби, дитячі іграшки м’які, білизна постільна та натільна, товари для немовлят, тканини, панчішно-шкарпеткові вироби, друковані видання, ювелірні вироби з дорогоцінних металів та інші товари, визначені зазначеним Переліком.

Трапляються випадки, що на момент обміну аналогічного товару немає у продажу. У такому разі споживач має право:
або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару;
або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

За правовою допомогою звертайтесь до Менського місцевого центру з надання БВПД з 09-00 год. до 18-00 год. за адресою: м. Мена, вул. Титаренка С, буд.6А, тел.: (04644) 3-30-01.

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.