Розвиток навичок роботи (soft skills) з вразливими групами клієнтів системи безоплатної правової допомоги – саме на цьому була зосереджена увага адвокатів Сумщини під час дводенного тренінгу, який відбувся 21-22 вересня в м. Суми.
На початку тренінгу директор Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Олена Демченко під час вітального слова зазначила, що адвокати, які співпрацюють із системою БВПД, висококваліфіковані фахівці, і вони готові та відкритті до нових знань та обміну досвідом. І подібні заходи дають можливість отримувати навички, які вкрай необхідні для роботи з різними групами клієнтів.
«Робота над «м’якими навичками» (soft skills) є дуже важливою, оскільки в професійному житті часто увага приділяється лише «твердим навичкам» (hard skills) – таким, як наприклад, знання відповідного законодавства та процедур, у той час як саме «м’які навички» мають значний вплив на результати роботи з клієнтами та якість надання їм правової допомоги», – наголосили тренери Артем Донець та Микола Стоянов.
Тренінг передбачав розвиток комунікативних навичок для роботи із вразливими групами клієнтів системи безоплатної правової допомоги, зокрема – постраждалих від домашнього насильства та гендерно обумовленого насильства, дітьми, учасниками АТО, внутрішньо переміщеними особами та особами похилого віку.
Під час тренінгу учасники дійшли висновку, що побудова першого контакту та подальша ефективна комунікація з клієнтами, інтерв’ювання та консультація є дуже важливими у роботі адвоката. Присутні працювали над інструментами ефективної комунікації, бар’єрами /фільтрами сприймання (які можуть стати причиною стереотипів та дискримінації), активним слуханням та емпатією, а також етичними, ціннісними аспектами й іншими особливостями роботи з вразливими групами клієнтів. Окрім цього, тренери приділили увагу питанню роботи зі стресом та емоціями, запобіганню професійного вигорання та підтримання адвокатів в ресурсному стані.
Два дні тренінгу були дуже насиченими та передбачали різні форми роботи: виконання практичних вправ та завдань, робота в міні-групах, аналіз та обговорення кейсів та відеоматеріалів, обмін досвідом між учасниками та відверте спілкування.
Тренінг «Робота з вразливими групами клієнтів системи безоплатної правової допомоги» відбувся за підтримки українсько-канадського проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» у партнерстві з Координаційним центром з надання правової допомоги за фінансової підтримки Уряду Канади.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
За отриманням безоплатної правової допомоги звертайтеся до
місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги:
Конотопський місцевий центр –
41615, м. Конотоп, вул. Братів Лузанів, 43, тел. (05447) 6-23-47
Охтирський місцевий центр –
42700, м. Охтирка, вул. Перемоги, 13. тел. (05446) 4-22-23
Сумський місцевий центр –
40000, м. Суми, вул. Покровська 9/1. тел. (0542) 66-51-08; 066-771-32-61; 098-380-69-38.
Шосткинський місцевий центр –
41100, м. Шостка, вул. Горького, 4. тел. (05449) 7-30-94
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Окрім того, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги –
0-800-213-103 (Цілодобово, в межах України – безкоштовно)
Зателефонувавши за ним, Ви зможете дізнатися адреси та контакти центрів у всіх регіонах України та отримати консультацію фахівців.