назад
04.12.18

Цифрові технології допоможуть людям з вадами слуху отримати правову допомогу

04.12.2018   YTOG (6)Об’єднати зусилля для захисту прав осіб із інвалідністю зі слуху, спрощення їх доступу до безоплатної правової допомоги. Це головна мета меморандуму про співпрацю, що підписали сьогодні, 4 грудня, Координаційний центр з надання правової допомоги, Всеукраїнська громадська організація інвалідів «Українське товариство глухих» та ТОВ «Технології для людей».

«Європейська країна – це не тільки географія, економічний розвиток, а й рівні права та можливості для всіх. Для Міністерства юстиції та Координаційного центру з надання правової допомоги один зі стратегічних напрямів – удосконалення доступності правової допомоги для людей з інвалідністю. Потреба в цьому колосальна. Це підтверджують і офіційні цифри.

За три роки кожне п’яте звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги надійшло саме від людей з обмеженими можливостями. Майже 2,3 тисячі звернень надійшло від людей з порушенням слуху або обмеженням мовленнєвого апарату», – зауважила заступник Міністра юстиції України Іванна Смачило.

04.12.2018   YTOG (1)

Але правової допомоги потребує набагато більше людей з інвалідністю зі слуху. На обліку в «Українському товаристві глухих» перебуває понад 44 тис. осіб з порушенням слуху, основним засобом спілкування для яких є українська жестова мова. За даними World Health Organization в Україні 2,1 млн людей мають вади слуху.

«Обмежені можливості не обмежують прав. Саме під таким гаслом з 3 по 7 грудня система безоплатної правової допомоги проводить тематичний тиждень права, присвячений захисту прав людей з інвалідністю та осіб похилого віку. Вчора, 3 грудня, Україна разом з іншими країнами відзначала Міжнародний день людей з інвалідністю. Символічно, що підписання меморандуму відбулося саме у ці дні», – зазначив директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк.

04.12.2018   YTOG (2)

Серед основних напрямів співпраці – впровадження сучасних інформаційних технологій для комунікації між чуючими та нечуючими людьми, взаємодія між центрами з надання БВПД та регіональними організаціями УТОГ, залучення перекладачів жестової мови для надання БВПД, випуск інформаційних матеріалів щодо прав та соціальних гарантій для осіб з інвалідністю зі слуху, проведення спільних заходів.

04.12.2018   YTOG (3)

«Поняття «доступ» для людей з інвалідністю за традицією сприймається як фізичний доступ до інфраструктури, транспорту, будівель тощо. Доступ до безоплатної правової допомоги часто є життєво необхідним для цих людей. Вони повинні мати можливість поспілкуватися з юристом, отримати правову інформацію у повному обсязі, захистити свої права», – переконаний Олексій Бонюк.

Люди з вадами слуху, особливо молодшого віку, є активними користувачами цифрових технологій. Інтернет, мобільні додатки, можливість спілкуватися по відеочату – все це створює можливості для повної реалізації особами з порушеннями слуху прав.

На початку листопада завдяки співпраці з компанією «Технології для людей» стартував пілотний проект на базі Четвертого київського місцевого центру з надання БВПД.

04.12.2018   YTOG (4)

За допомогою встановленого на планшет додатка – перекладача жестової мови ConnectPRO особи з вадами слуху мають можливість онлайн скористатися послугами сурдоперекладача.

Перекладач озвучує питання юристу центру з надання БВПД або операторові Єдиного телефонного номера системи надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103. Потім мовою жестів перекладає правову консультацію.

У планах – поширення цього пілотного проекту на всю Україну.

04.12.2018   invalidinfograf


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook   YouTube YouTube