Херсонщина стала однією з трьох регіонів, обраних для пілотування проекту «Шкільна медіація та діалог: стратегії для молодого покоління миротворців в Україні», і 13 липня у нашому місті пройшов круглий стіл, організований ГО «Офіс Регіонального розвитку» у партнерстві з ChildFund Deutschland.
Обговорити проблеми шкільних конфліктів зібрались педагоги, шкільні психологи, соціальні працівники, громадські активісти та правники. Словом, всі, хто зацікавлений у суспільному примиренні і порозумінні через адвокацію кращих практик шкільної медіації та формування високої правової культури у молоді.
Систему БПД представляли директор Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Марина Єлисєєва та інтегратор Херсонського місцевого центру з надання БВПД Володимир Куценко.
Презентував проект «Шкільна медіація та діалог: стратегії для молодого покоління миротворців в Україні» координатор проекту та правозахисних програм Анатолій Пазичук (ГО «Офіс Регіонального розвитку»).
Формат заходу складався з двох компонентів: панельної дискусії та стратегічної сесії «Школа без конфліктів» у форматі The World Cafe.
В ході панельної дискусії, яка включала в себе експертні виступи, обговорювались такі питання:
- конфлікти у школах та шляхи їх подолання;
- шкільна медіація як інструмент примирення:
- місце медіації в сучасному українському суспільстві.
Спікерами стали начальник Служби у справах дітей Херсонської облдержадміністрації Олена Міхєєва; наша колега з Першого миколаївського місцевого центру з надання БВПД Вікторія Царьова; тренер Одеської групи медіації, практикуючий психолог Олена Мельник; фасилітатор міжнародної програми «Альтернатива насиллю» Алла Сорока; програмний директор Благодійного товариства «Центр суспільних програм» Катерина Білоконь та Регіональний координатор взаємодії з громадськістю Уповноваженого з прав людини Оксана Тропіна.
Під час групової роботи у комбінованому форматі учасники працювали спільно з експертами. Також треба було сформувати загальні рефлексії щодо практичного застосування інструментів медіації на прикладі реальних кейсів, а саме:
- досвід та важливість проведення медіації під час збройних конфліктів;
- актуальність медіаційних практик у дитячих колективах; міжнародний досвід миротворчості;
- ключові фігури на шляху впровадження шкільної медіації;
- впровадження медіаційних практик: досвід ГО «ВГО «Поруч».
По завершенні учасники заходу презентували напрацьовані рефлексії групової роботи.